دوشنبه 16 مهر 1403

اسلام التقاطی بزرگترین خیانت‌ها را در حق ملت ایران کرده است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اسلام التقاطی بزرگترین خیانت‌ها را در حق ملت ایران کرده است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عباسی مهر، دبیر پیشین اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در دوره آموزشی - تشکیلاتی این اتحادیه که در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: هدف از جریان شناسی کشف ریشه اختلافات فکری است. خدا باورها و مادی گرا ها دو جریان بسیار جدی در تاریخ بشر را شکل می‌دهند. خداباوری عقل را در خدمت دین میداند. مادی گرایی و انسان محوری نا خدا باور است و نیاز بشر را خلاصه در دنیای ماده می‌بیند.

وی افزود: چند گزاره در تفکرات انسان محور و مادی گرا به نام های لیبرالیسم، سوسیالیسم و ناسیونالیسم وجود دارند. شاخصه لیبرال ها آزادی خواهی، دموکراسی خواهی و سرمایه داری است و معروف ترین اتفاق لیبرالی در طول تاریخ اخیر انقلاب فرانسه است. منتقدان این جریان قائل به این هستند که لیبرال ها یک اقلیت ثروتمند و حکمرانند که فرقی با امپراتوری های بیزانس و فرعونیان ندارند. طرفداران لیبرالسیم در ایران قبل از انقلاب افرادی همچون میرزا ملکم خان، محمد مصدق، تدین و محمدعلی فروغی بودند و هم‌اکنون نیز در ایران لیبرال ها یکی از جدی ترین جریانات فکری را شکل میدهند.

عباسی مهر بیان کرد: جریان دیگر متریالیسم و اومانیسم، جریان برابری طلبی یا سوسیالیسم است. در دوره ای از تاریخ با شروع انقلاب صنعتی، رشد ناشی از تولیدات صنعتی تماما در اختیار اقلیتی به اسم فئودال ها و شاهزادگان بود و دستمزد کارگران در حداقل قرارداشت. شخصی به نام کارل مارکس مبنای نظریه ای جدید را بنیان گذشت تا جامعه طبقاتی را بی طبقه کند.. موثرترین انقلاب آن نیز انقلاب اکتبر روسیه بود که به اتحادیه جماهیر شوروی منجر شد. در ایران همزمان با جنگ جهانی دوم و اشغال شمال ایران توسط شوروی، حزب توده روی کار آمد و برخی چهره های هنری از جمله شاملو، محمد معین، صادق هدایت، سیمین دانشور و نیما یوشیج مارکسیسم شدند.

وی اظهار کرد: همچنین سازمان های چریک فدایی خلق، پیکار، کوموله در داخل ایران و نیز حزب دموکرات کردستان (پژاک) درخارج موثر از حزب توده بنیان گذاشته شدند. نقد این جریان این است که انسان را تبدیل به ابزار کرد و دین را از طرفدارنش گرفت و نیز عدم مالکیت خصوصی به بی رغبتی به تولید ثروت منجر شد و نیاز به یک دولت متمرکز بود که با تفکرات مارکسیسم در تناقض بود.

عباسی مهر تصریح کرد: در ایران بزرگترین تهدید لیبرال ها گفتمان عدالت به عنوان یکی از ریشه دارترین مباحث است. دولت های لیبرال در ایران جریان های انحرافی مصاده کننده عدالت را تقویت کردند و مهم‌ترین آن جریان چپ نو بود. بسیاری از آنان در قالب تشکل های دانشجویی به نشر مطالب به سبک ادبیات چپ پرداختند و در تلاش برای یارگیری یک به یک بودند. تفکراتی کشنده که عقیده و شخصیت را از بین می‌برد. تفکرات چپ در دانشگاه ما برجسته شد تا گفتمان اصیل و ناب را منحرف کند.

وی افزود: در دهه های 20 و 30، زمانی که سلطنت پهلوی و استعمار آمریکا و انگلیس در ایران حاکم بود دیگر به جریان های اومانیسم و متریالیسم توجهی نشد و شرایط برای ارائه یک مدل و روش جدید به اسم جریان های التقاطی مهیا شد؛ جریانی که مسئله امروز ما و مسئله اول دانشگاه هاست. بازرگان که از جمله معدود اساتید مسلمان در دانشگاه بود بر آن شد تا نزاع بین خداباوران و متریالیسم را حل کند و به انطباق بین آیات و روایات با اختراعات و اکتشافات بشری پرداخت و بنیان انجمن اسلامی را در دانشگاه ها گذاشت.

دبیر پیشین دفتر تحکیم وحدت گفت: نظر اسلام بازرگانی آن بود که از ایدئولوژی های متفاوت می‌توان به روش های واحدی رسید. برخی اعضا انجمن اسلامی از آن جمع بندی کردند که سازمانی مسلحانه در برابر پیکار و چریک فدایی خلق به اسم اسلام تاسیس کنند و آنرا سازمان مجاهدین خلق نام‌گذاری کردند. امام ره به علت مبهم بودن ماهیت اسلامی یا مارکسیسمی این سازمان با تشکیل آن موافقت نکردند. سازمان مجاهدین خلق تا 2 سال اول شاخه نهضت آزادی بود سازمانی که طی چندبار عملیات مسلحانه 17هزار نفر از مردم را کشت و جنایت های فراوانی کرد.

عباسی مهر اظهار کرد: نزاع ما با جریان سوسیالیسم و لیبرالیسم مشخص است اما جریان اسلام التقاطی بزرگترین خیانت ها را در حق این ملت کرد. اسلام منهای شریعت و منهای احکام و حدود الهی. امام ره در برابر این تفکر هرگز کوتاه نیامد و نهضت آزادی را نیز غیرقانونی اعلام کرد. به گفته امام دشمن ما اسلام آمریکایی است. در حالی که ما خودمان را وام دار ارزش های ذاتی میدانیم و اسلام را با همه مختصاتش می‌بینیم. در اسلام اصالت تقواست اینکه بدانیم و بتوانیم.