سه‌شنبه 17 مهر 1403

اسکان 5 ملی پوش در یک اتاق سخت است / نیاز به مربی خارجی ندارم

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
اسکان 5 ملی پوش در یک اتاق سخت است / نیاز به مربی خارجی ندارم

ملی پوش پرتاب وزنه با بیان این که همه شرایط باید برای یک ورزشکار فراهم شود، گفت: طی صحبت‌هایی که با فدراسیون داشتم اعلام کردم دوست دارم با مربی ایرانی و شخصی خودم تمرین کنم.

ملی پوش پرتاب وزنه با بیان این که همه شرایط باید برای یک ورزشکار فراهم شود، گفت: طی صحبت‌هایی که با فدراسیون داشتم اعلام کردم دوست دارم با مربی ایرانی و شخصی خودم تمرین کنم.

مهدی صابری عضو تیم ملی دوومیدانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص برنامه‌هایش برای نیمه دوم سال و مسابقاتی که در پیش دارد؛ اظهار کرد: طبق صحبت‌هایی که با احسان حدادی داشتیم قرار است اردوهای تیم ملی از اوایل آبان در تهران آغاز شود و من هم به همراه حمید ابراهیم نژاد مربی شخصی‌ام در این اردو حضور پیدا خواهم کرد تا تمریناتم را برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی که سال آینده به میزبانی ریاض برگزار خواهد شد آماده کنم.

وی با اشاره به اینکه انگیزه خوبی برای مسابقات دارم؛ گفت: قبل از المپیک و در مسیر کسب سهمیه شرایط برای من خیلی پیچیده شد و مشکلاتی در زندگی شخصی برایم پیش آمد که متأسفانه نتوانستیم برخلاف تلاش و اهدافی که داشتم به سهمیه دست پیدا کنم. در حال حاضر از همه این اتفاقات عبور کردم و آماده حضور در مسابقات هستم.

قهرمان پرتاب وزنه آسیا در مورد ارزیابی خود از عملکردش در مسابقات لیگ دوومیدانی ایران عنوان کرد: عملکرد مناسبی در لیگ داشتم و موفق شدم پرتاب 19.84 متر را به ثبت برسانم که دومین رکورد برتر تاریخ لیگ دوومیدانی کشور به حساب می‌آید. در حال حاضر سه هفته‌ای هم می‌شود که تمرینات سبک را زیر نظر مربی آغاز کردم تا با آمادگی خوبی در اردوهای متمرکز تهران داشته باشم.

صابری در واکنش به تصمیم فدراسیون برای جذب مربی خارجی هم گفت: در رابطه با حضور مربی خارجی هم صحبت‌هایی را با حدادی داشتیم و که نظر من این بود با همین مربی شخصی خودم (حمید ابراهیم نژاد) ادامه دهیم. از مربی خودم راضی هستم و دوست دارم این همکاری با او ادامه داشته باشد ولی با این حال فکر می‌کنم فدراسیون در نظر دارد که حداقل یک سرمربی طراز اول خارجی را از آمریکا به خدمت بگیرد تا حدود یک و یا 2 ماه در ایران حضور داشته باشد.

ملی پوش پرتاب وزنه اضافه کرد: قطعاً حضور مربی خارجی هم برای ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران خوب است و هم می‌تواند در جهت به روز رسانی مربیان داخلی به دوومیدانی کمک کند. حدادی از قهرمانان این رشته است و همه این مسیرهایی که حالا ما در برنامه داریم طی کنیم را او پشت سر گذاشته و حتی به مدال المپیک هم دست پیدا کرده است. قطعاً با برنامه‌ریزی خوبی که دارد می‌تواند اتفاقات خوبی را برای ملی‌پوشان رقم بزند.

وی درباره تبدیل باشگاه آفتاب انقلاب به کمپ تخصصی دوومیدانی گفت: اتفاق خوبی است و نشان می‌دهد که این رشته به سمت حرفه‌ای شدن در حال حرکت است. البته معتقدم که صرفاً داشتن یک کمپ کافی نیست همه موارد باید در کنار هم باشد مانند غذا، مکمل، مربی و سایر موارد که فدراسیون بهتر از ما در جریان آن است. آنطور که من شنیدم گویا در این تمرینات که قرار است در تهران باشد 4 الی 5 ورزشکار در یک اتاق اسکان خواهند داشت که این اصلاً خوب نیست.

صابری تاکید کرد: ورزشکار باید در جریان تمرینات راحت باشد. قطعاً وقتی در یک محیط فقط ملی‌پوشان حضور دارند تمرکز ورزشکاران هم بهتر و بیشتر می‌شود این وضعیت باید در نوع اسکان آنها نیز رعایت شود. امیدوارم تعداد تخت‌های هر اتاق بیشتر از 2 تا نباشد تا همه احساس راحتی کنیم و تمرکز خودمان را صرفاً جهت بهبود رکورد و عملکرد خودمان بگذاریم.

قهرمان پرتاب وزنه آسیا در پایان گفت: بازی‌های کشورهای اسلامی اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد و ما فرصت کافی برای آماده سازی داریم. کشورهای خوبی مانند ترکیه و حتی خود عربستان در این رویداد حضور خواهند داشت که قطعاً رقابت‌های سختی را در پیش داریم. هدف من کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال این بازی‌هاست و برای تحقق آن نیازمندیم که مسابقات تدارکاتی هم داشته باشیم. در مورد همه این موارد قرار است به زودی با حدادی جلسه داشته باشیم تا به یک جمع بندی برسیم.

اسکان 5 ملی پوش در یک اتاق سخت است / نیاز به مربی خارجی ندارم 2