سه‌شنبه 10 مهر 1403

اشاعه سیره امام صادق (ع) بهترین الگوی جامعه روحانیت است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اشاعه سیره امام صادق (ع) بهترین الگوی جامعه روحانیت است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اشاعه سیره امام صادق (ع) و مجاهدت‌های آن امام همام بهترین الگو برای حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت است.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز چهارشنبه به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گفت و گو با ایرنا، افزود: امام صادق (ع) شیوه فکری و برنامه‌های علمی و روش صحیح اندیشیدن را به شاگردان خود آموزش می‌داد و این افکار در شرایط کنونی جامعه نیز باید به‌عنوان الگو مورد توجه حوزه‌های علمیه باشد.

وی ادامه داد: دوران زندگی امام صادق (ع) نقطه عطفی در تاریخ اسلام است، چرا که موتور حرکتی در پیشبرد علوم اسلامی و انسانی و مادی بود و با تربیت شاگردان بسیار اسلام ناب محمدی (ص) و مذهب مقدس تشیع گسترش چشمگیری داشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: امام صادق (علیه السلام) نمونه‌ای از برترین رهبر تقریب‌گرای است که توانست جمعیت عظیمی از مخالفان عترت را با خود همراه کرده و با دو ابزار علم و اخلاق مخالفان غیر شیعه را جذب دین مترقس اسلام کند.

آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به فعالیت‌های علمی امام صادق (ع) در زمینه گسترش معارف ناب الهی نیز گفت: در دوران امام صادق (ع) به خاطر شرایط ویژه‌ای که حاصل شد ششمین پیشوای شیعیان به نشر علوم دینی و معارف الهی پرداختند که از این نظر افتخاری برای حوزه‌های شیعه این است که خود را منصوب به امام صادق (ع) می‌دانند و امروز حوزه‌های علمیه وظیفه دارند تا در زمینه‌های فقه، اصول، کلام و حدیث کنکاش‌های پژوهشی امام صادق (ع) را الگوی خویش قرار دهند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: در عصر کنونی که دشمن با تشکیلات مدرن از جمله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای وارد میدان مبارزه علیه اسلام شده، طلاب و روحانیون باید با آگاهی، بصیرت و دانش روز و الگو برداری از استقامت و مجاهدت‌های امام صادق (ع) در این جنگ نرم وارد کارزار شوند و با تمام قوا از حریم اسلام و مکتب اهل بیت (ع) صیانت کنند.

امام جعفر صادق (ع) 17 ربیع‌الااول سال 83 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود، در 31 سالگی به امامت رسیدند و در سن 65 سالگی در سال 148 هجری قمری توسط منصور خلیفه عباسی با زهر مصموم و وفات یافتند و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

*س_برچسب‌ها_س*