دوشنبه 11 تیر 1403

اصناف استان سمنان 4600 اخطار با موضوع رعایت بهداشت کرونایی گرفتند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اصناف استان سمنان 4600 اخطار با موضوع رعایت بهداشت کرونایی گرفتند

سمنان - ایرنا - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 45 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا انجام شد که طی آن چهار هزار و 600 اخطار با موضوع رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی صادر شد.

به گزارش ایرنا، مهدی یحیایی روز یکشنبه در نشست کمیته نظارت و ارزیابی ستاد استانی مقابله با کرونا که در استانداری سمنان گفت: این تعداد بازرسی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در قالب 30 تیم بازرسی و با همکاری دستگاه هایی مانند بهداشت، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در استان انجام شد.

وی با اشاره به تشدید بازرسی ها در این ایام افزود: هدف از انجام این بازرسی ها بررسی اجرای محدودیت های کرونایی و پروتکل های بهداشتی و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای پزشکی و بهداشتی است.

وی بیان کرد: در این بازرسی ها چهار هزار و 600 مورد اخطار کتبی به واحدهای صنفی ابلاغ و 70 فقره پرونده تخلف کشف و ثبت شد.

وی ادامه داد: این تخلفات شامل گران‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، اخفاء و امتناع از عرضه کالا به ارزش ریالی بالغ بر 860 میلیون و 120 هزار ریال کشف و پرونده تمامی متخلفان جهت بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اهمیت همراهی واحدهای صنفی در مهار کرونا گفت: از ابتدای شیوع این ویروس در حدود 640 واحد صنفی در استان به جهت انجام تخلفات صنفی پلمب شد.

یحیایی اظهار داشت: پلمپ این تعداد از واحدهای صنفی در حالی صورت گرفت که از قبل به این واحدها تذکر لازم درخصوص محدودیت فعالیت، رعایت پروتکل های بهداشتی و ممانعت از انجام تخلفات صنفی داده شد اما با توجه به تکرار تخلف واحدهای متخلف پلمب شدند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*