یک‌شنبه 27 خرداد 1403

اعزام قطار در این خط مترو / مردم نگران حمل و نقل نباشند

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
اعزام قطار در این خط مترو / مردم نگران حمل و نقل نباشند

آنطور که سرپرست شرکت بهره‌برداری مترو شهر تهران گفته است، مردم نگران حمل و نقل با مترو نباشند و اعزام قطار به سرعت صورت می گیرد.

به علت جمعیت بالا برای مراسم تشیع شهید جمهور، اعلام شده است که قطارهای فوق العاده برای جا به جایی جمعیت صورت گرفته است.

سرپرست شرکت بهره‌برداری مترو شهر تهران گفت: «با توجه به ازدحام جمعیت در خیابان انقلاب و خیابان‌های اطراف محل اقامه نماز، تخلیه مسافر در ایستگاه‌های تئاتر شهر و میدان انقلاب کماکان انجام نمی‌شود.»

رضا محمدنژاد با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش با بیان اینکه سرفاصله حرکت قطار‌های مترو کاهش یافته است، گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در خیابان انقلاب و خیابان‌های اطراف محل اقامه نماز، تخلیه مسافر در ایستگاه‌های تئاتر شهر و میدان انقلاب کماکان انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اردحام مسافران قطار‌های فوق العاده اعزام شدند و با توجه به اعزام‌های فوق العاده سرفاصله حرکت قطار‌ها کاهش یافته است.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: به دلیل ازدحام جمعیت امکان تخلیه مسافر در ایستگاه‌های تئاتر شهر و انقلاب نیست.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: باتوجه به حضور پرشور شهروندان در مراسم تشیع پیکر شهدای خدمت و به منظور تأمین ایمنی مسافران محترم، امکان تخلیه مسافری در ایستگاه‌های تئاتر شهر و انقلاب در خط 4 وجود ندارد.

همزمان با مراسم تشییع رئیس جمهور ایران و هیات همراه وی که در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، رسانه‌های معتبر جهان به پوشش این مراسم و حضور گسترده مردم در تهران پرداخته‌اند.

مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت، رئیس‌جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان وی امروز - چهارشنبه دوم خرداد - از ساعت 7:30 دقیقه صبح در دانشگاه تهران آغاز شده است و ساعت 9 صبح رهبر انقلاب بر پیکر شهید آیت الله رئیسی و همراهانش اقامه نماز کردند و بعد از آن پیکر شهدا از مسجد دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تشییع می‌شود.

رسانه‌های معتبر جهان در حالی به پوشش این مراسم پرداخته‌اند که عمده آنها در خبر پوششی خود به حضور گسترده مردم عزادار اشاره دارند.

فرانس 24 در گزارشی به انعکاس حضور ده‌ها هزار نفری در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید ایران و هیأت همراه وی در سانحه سقوط بالگرد پرداخت.

در این گزارش آمده است: در مرکز شهر، مردم در داخل و اطراف دانشگاه تهران با به دست داشتن تصاویر رئیسی گرد هم آمده‌اند؛ جایی که آیت‌االله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی بر پیکر رئیس جمهور و همراهانش از جمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه نماز اقامه کردند.

در پایتخت ایران، بنرهای بزرگ با مضمون «شهید خدمت» به نشانه ادای احترام به رئیس جمهور فقید برافراشته شده است و در دیگر بنرها نیز جمله «وداع با خدمتگزار مستضعفین» به چشم می‌خورد. مردم عزادار در مراسم تشییع که هیات‌های خارجی نیز در آن حضور خواهند داشت، قرار است از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی حرکت کنند.

در این گزارش همچنین به برگزاری مراسم تشییع شهدای خدمت که دیروز (سه‌شنبه) با حضور ده‌ها هزار نفری عزداران در شهر تبریز و همچنین قم برگزار شد نیز اشاره شده است.