سه‌شنبه 17 مهر 1403

افتتاح 141 پروژه عمرانی و خدماتی در بجنورد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افتتاح 141 پروژه عمرانی و خدماتی در بجنورد

بجنورد - ایرنا - فرماندار بجنورد گفت: همزمان با هفته دولت بهره‌برداری از 141 پروژه عمرانی و خدماتی در مرکز خراسان شمالی آغاز شده و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

غلامرضا عوض زاده، یکشنبه در آیین بهره برداری از این پروژه ها که به صورت ویدیوکنفرانسی و همزمان با دیگر شهرستان های استان با حضور استاندار خراسان شمالی برگزار شد، اظهار داشت: 103 پروژه از این تعداد مربوط به بخش دولتی و 38 پروژه نیز مربوط به بخش خصوصی است.

وی اعتبار هزینه شده برای طرح های به بهره برداری رسیده را 2 هزار و 800 میلیارد ریال عنوان کرد که هزار و 240 میلیارد ریال آن سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است.

فرماندار بجنورد شاخص ترین این پروژه ها را افتتاح 23 کیلومتر از باند جنوبی کنارگذر شمالی مرکز استان دانست و افزود: این محور با اعتبار 460 میلیارد ریال و توسط شرکت توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور ساخته و به بهره برداری رسیده است.

افتتاح مرکز تشخیصی‌درمانی قلب بیمارستان امام حسن (ع)

همزمان با هفته دولت مرکز تشخیصی‌درمانی قلب بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد نیز روز یکشنبه به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در آیین افتتاح این مرکز گفت: این مرکز شامل بخش های جراحی، بستری و آنژیوگرافی است که با اعتبار 110 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و با افتتاح آن 34 تخت به تخت های درمانی استان افزوده شده است.

دکتر سیداحمد هاشمی مساحت این مرکز را 3 هزار متر مربع اعلام کرد.

افتتاح مرحله نخست طلای سفید

همچنین امروز مرحله نخست مجتمع گردشگری، تفریحی و تجاری طلای سفید بجنورد نیز در قالب طرح های افتتاحی استان خراسان شمالی به صورت ویدیوکنفرانسی گشایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در آیین افتتاح این مجتمع گفت: مرحله نخست این مجتمع با اعتبار هزار و 700 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است که هتل 5 ستاره استان نیز در این فاز قرار دارد.

حبیب یزدان پناه افزود: این طرح شامل یک شهربازی، فروشگاه های بزرگ و توقفگاهی با گنجایش هزار و 200 خودرو است که با بهره برداری از همین فاز، برای 150 نفر اشتغال ایجاد شده است.

امروز به مناسبت هفته دولت 751 طرح عمرانی، خدماتی و زیرساختی و صنعتی در خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

این استان دارای 863 هزار نفر جمعیت است که 44 درصد آنان در روستاها زندگی می کنند.

*س_برچسب‌ها_س*