پنج‌شنبه 19 مهر 1403

افتتاح 20 هزار واحد مسکن در هفته دولت

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
افتتاح 20 هزار واحد مسکن در هفته دولت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا جعفری امروز در نشست خبری اعلام کرد: در هفته دولت 20 هزار واحد مسکن از پروژه‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن، به بهره‌برداری می‌رسد و به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی همچنین گفت: در شهرهای جدید توجه به پروژه‌های روبنایی و زیربنایی، مراکز آموزشی، درمانی و مراکز مذهبی در اولویت قرار دارد. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بخشی از تعهدات دولت قبل در 10 سال گذشته برعهده این دولت گذاشته شده، علاوه بر آن وعده‌هایی که این دولت برای ایجاد 4 میلیون مسکن طی 4 سال داده است، باید به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار داشت: از 4 میلیون مسکنی که قرار است ظرف 4 سال در کشور ایجاد شود، 600 هزار مسکن مسکونی مربوط به شهرهای جدید است که باید در این شهرها احداث و به متقاضیان واگذار شود.

جعفری افزود: در شهرهای جدید نمادهایی مانند اجرای طرح باغ کتاب، طراحی و ایجاد دروازه ورودی شهرهای جدید و احداث بازار ایرانی اسلامی به عنوان قطب توسعه اقتصاد و تجارت و همچنین احداث مصلی در شهرهای جدید برای نماز جمعه و ایجاد مراکز اشتغال و کارآفرینی برای جذب افراد مختلف از جمله بانوان و جوانان در دستورکار احداث شهرهای جدید قرار می‌گیرد.

وی همچنین گفت: در شهرهای جدید بر مبنای برنامه‌ریزی و کارهای کارشناسی، مهم‌ترین وظیفه ما پاسخ به مطالبه مسکن و مطالبات اجتماعی مردم در این شهرها است و حرکت به سمت سکونتگاه‌های جدید برای اسکان جمعیت جوان و ساماندهی وضع موجود شهرهای جدید در دستورکار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار داشت: تمام وعده‌های مسکنی دولت باید محقق شود و قسمتی از وظایف که برعهده شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است، ساخت 600 هزار واحد مسکونی ظرف 4 سال است، امیدواریم محقق شود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید مسکن مهر نهضت ملی مسکن این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است