سه‌شنبه 17 مهر 1403

افتتاح 72 آشپزخانه اطعام حسینی در خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افتتاح 72 آشپزخانه اطعام حسینی در خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - دومین مرحله از رزمایش همدلی، در قالب طرح اطعام حسینی با افتتاح 72 آشپزخانه کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی روز شنبه در محل آستان مقدس امامزاده سیدعباس موسی‌ابن‌جعفر (ع) آغاز شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی روز شنبه در آیین افتتاح این آشپزخانه ها با قدردانی از دستگاه‌های همراه در این طرح اظهار داشت: امسال در ایام ماه محرم و صفر با مشارکت خیران مرحله دوم رزمایش ایران همدل در قالب اطعام و احسان حسینی برای ارایه خدمات اثربخش به نیازمندان اجرا شده است.

مجید الهی راد افزود: این اقدام خیرخواهانه از ایام غدیر آغاز شد، به گونه ای که 120 هزار پرس غذای گرم و بیش از پنج هزارو 300 سبد غذایی نیز بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اشاره به شرایط شیوع بیماری کرونا و توزیع نکردن غذای نذری خاطرنشان کرد: نذور مردمی در قالب طرح رزمایش همدلی و مواسات جمع آوری و به صورت غذای گرم یا سبد غذایی بر اساس نوع نذور مردم از طریق کمیته امداد جمع آوری و بین نیازمندان توزیع می شود.

الهی راد افزود: در مرحله نخست این رزمایش، 43 آشپزخانه در استان راه اندازی شد که در آن مرحله 240 هزار پرس غذای گرم و بیش از 30 هزار بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم امسال با مشارکت و کمک های خوب خیران، عزاداران حسینی، مساجد و هیات های مذهبی بتوانیم غذای گرم و سبد های کالایی بسیاری را با رعایت پروتکل های بهداشتی تا پایان ماه صفر در سراسر استان بین نیازمندان توزیع کنیم.

مشارکت مردم در رزمایش همدلی، نشانه وفاداری به ولایت و اهل بیت (ع) است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این آیین اظهار داشت: مشارکت مردم در رزمایش همدلی نشانه وفاداری مردم به ولایت و اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی با اشاره به اینکه در قرآن کریم، تاکید فراوانی بر دستگیری از نیازمندان شده است، تصریح کرد: همکاری مردم در رزمایش همدلی و اطعام نیازمندان تبدیل به تکلیف شده است.

وی با اشاره به ابعاد شخصیت امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های شخصیتی این امام بزرگوار اطعام نیازمندان بود که باید در جهت شناساندن این خصوصیت نیکوی سالار شهیدان به طور ویژه ای اقدام شود.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه سنجش ایمان به عمل است نه شعار افزود: ملت ما با مشارکت و همدلی در مرحله اول رزمایش همدلی، گردنه تکلیف را فتح کردند به گونه ای که این مشارکت همگانی دربرهه حساس فشارهای اقتصادی و شیوع ویروس کرونا شایسته بهرتین تقدیرهاست.

وی تصریح کرد: درخشش ملت ایران در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی و تحریم ها برای همه واضح بود و امروز مردم ما با لبیک به ندای مقام عظمی ولایت در رزمایش همدلی مرحله اول خوش درخشیدند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: پرونده های زیبایی برای ملت ایران در این رزمایش رقم خواهد خورد که برای آیندگان تامل انگیز باشد چرا که مردم ما امروز در گرفتاری، ایثار می کنند.

وی رزمایش همدلی در قالب طرح اطعام حسینی را یکی از برکات محرم عنوان کرد و یادآور شد: امیدواریم این احسان ها و اطعام باعث رفع شر ویروس کرونا شود.

بیش از 60 هزار و 255 خانوار با جمعیتی حدود 112 هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*