پنج‌شنبه 14 تیر 1403

افزایش اعتبار رتبه بندی فرهنگیان | دولت چقدر برای معلمان خرج کرد؟

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
افزایش اعتبار رتبه بندی فرهنگیان | دولت چقدر برای معلمان خرج کرد؟

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که تاکنون در دولت بیش از 105 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان اختصاص یافته است و این مبلغ تا پایان سال به 150 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

در افتتاحیه مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور، صادق ستاری‌فرد در مراسم یادواره شهدای خدمت به میزبانی استان خراسان رضوی در سالن صبا صدا و سیما مشهد مقدس اظهار داشت: امسال سومین دوره برگزاری مسابقات فرهنگیان کشور است که پس از یک وقفه 14 ساله در دولت شهید رئیسی مجددا برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین به ارتقای سلامت جسمی و روحی معلمین تاکید شده است بیان کرد: این مسابقات با هدف اعتماد به معلمان به عنوان مامور تحول در نظام تعلیم و تربیت و داشتن نقش الگویی معلم برای دانش‌آموز برگزار می‌شود.

ستاری‌فرد خاطرنشان کرد: اگر معلم ورزشکار باشد می‌تواند دانش‌آموز را هم برای حضور در این میادین بیشتر تشویق کند و موجب پیشرفت ورزش در عرصه دانش‌آموزی بوده و خدمات بهتری به دانش‌آموز ارائه کند.

وی گفت: با همکاری معاونین تربیت‌بدنی سراسر کشور در اولین سال مسابقات 140 هزار معلم در سه رشته فوتسال، والیبال و تنیس روی میز در دو بخش آقایان و بانوان مشارکت فعال داشتند و مفتخریم که امروز این مشارکت به 168 هزار نفر رسیده است.

ستاری‌فرد گفت: ما در وزارت آموزش و پرورش 3 مشکل جدی در حوزه‌های فضا و زیرساخت، نیروی انسانی و برنامه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 1401 و در مدت 27 ماه 2 هزار و 711 فضای ورزشی در سراسر کشور ایجاد شده است گفت: این مسیر باید ادامه دار باشد تا هر مدرسه حداقل یک فضای ورزشی داشته باشد.

وی افزود: مسئله دوم کمبود معلم و نیروی انسانی بود که برای اولین بار آزمون اختصاصی پرورشی و تربیت بدنی بعد از سال 1389 برگزار شد و هزار و 917 معلم پرورشی و تربیت بدنی جذب خواهند شد.

ستاری‌فرد با ذکر این نکته که سومین مشکل ما در آموزش و پرورش برنامه بود گفت: امروزه ورزش زورخانه‌ای و باستانی در سطح مدارس و در سراسر کشور پا گرفته است که برای ما در آموزش و پرورش بسیار مهم بود.

وی تصریح کرد: هویت بخشی به درس تربیت‌بدنی برای ما بسیار حائز اهمیت است و در قانون هفتم تاکید کرده‌ایم که هر دانش‌آموز باید در هر سال تحصیلی یک رشته ورزشی را آموزش ببیند که این طرح به صورت آزمایشی دنبال می‌شود و از مهر ماه برای تمامی پایه‌های تحصیلی اجرا خواهد شد.

ستاری‌فرد خاطرنشان کرد: تا امروز در دولت بیش از 105 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان اختصاص داده شده است و این عدد تا پایان سال به 150 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

شایان ذکر است که رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش هم در جلسه علنی مجلس روز یکشنبه (10 تیرماه) گفت: ما دائما با کسری بودجه مواجه بوده و تلاش کردیم تا آن را برطرف کنیم. با وجود تمامی این مشکلات ما 47 همت مطالبات و معوقات معلمان را پرداخت کردیم. اکنون نیز 73 همت کسری در وزارت آموزش و پرورش داریم. علی‌رغم تمام مشکلات موجود پرداخت معلمان حق‌التدریس ماهانه شده است و از منبع مالی وزارت آموزش و پرورش بالغ بر 25 همت تسهیلات با سود پایین به معلمان اعطا کردیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دولت سیزدهم در شرایطی وزارت آموزش و پرورش را تحویل گرفت که شاهد دو سال تعطیلی کلاس‌های درس و ناامیدی جامعه بودیم. بازگشایی مدارس و بازگشت نوجوانان و جوانان به کلاس‌های درس تصمیم سختی بود که ما در آغاز سال 1401 گرفتیم.

افزایش اعتبار رتبه بندی فرهنگیان | دولت چقدر برای معلمان خرج کرد؟ 2