شنبه 14 مهر 1403

افزایش تعداد نمایندگان خانم در مجلس به فرهنگ نخبگان و مردم بازمی‌گردد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
افزایش تعداد نمایندگان خانم در مجلس به فرهنگ نخبگان و مردم بازمی‌گردد

الهیان گفت: نسبت مردان و زنان در مجلس از لحاظ کمی مناسب نیست و باید حضور زنان تقویت شود البته این امر به فرهنگ نخبگان و عموم جامعه بازمی‌گردد.

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت حضور بانوان در انتخابات گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف بانوان نگاه عمیق خود به مشارکت زنان را مطرح کردند و این نگاه باید بر همه تصمیم‌گیرندگان و آن‌هایی که در تعیین لیست‌ها اثرگذار هستند، حاکم باشد.

وی ادامه داد: حضور زنان می‌بایست براساس شایسته‌سالاری باشد، چون زنان امروز براساس ظرفیت‌ها، توانمندی، تخصص و شایستگی که دارند در صحنه‌های مختلف کشور حضور یافته‌اند.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: فضایی که انقلاب اسلامی به زنان داده است باعث رشد آنان شده و به نقطه اثرگذاری رسیدند و بانوان با ظرفیت‌هایشان این قابلیت را دارند که در لیست‌های انتخاباتی راه یابند و در مجلس حضور پیدا کنند.

الهیان اضافه کرد: حمایت از بانوان نه‌تنها به‌صورت شعاری و ابزاری بلکه به‌طور واقعی و حقیقی باید اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان‌کرد: نسبت مردان و زنان در مجلس از لحاظ کمی مناسب نیست و باید حضور زنان تقویت شود البته این امر به فرهنگ نخبگان و عموم جامعه بازمی‌گردد که به این نقطه برسند که خانم‌ها می‌توانند در مناصب کلان سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری حضور یابند و اثرگذار باشند.

وی افزود: امیدوارم نخبگان به این نتیجه برسند که از حضور بانوان حمایت جدی‌تری انجام دهند.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات تصریح کرد: هنوز برای تعداد بانوان در لیست نهایی شورای ائتلاف تصمیم‌گیری نشده است، اما تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از بانوان در لیست حضور داشته باشند.

الهیان گفت: برحسب تعداد بانوانی که ثبت‌نام کردند در بررسی رزومه‌ها و ارائه نظر نخبگان نسبت حضور بانوان در لیست می‌تواند تغییر کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس