یک‌شنبه 6 آبان 1403

افزایش ثروت روسیه با وجود جنگ اوکراین

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
افزایش ثروت روسیه با وجود جنگ اوکراین

اقتصادنیوز: تجزیه و تحلیل یک بانک سوئیسی نشان می‌دهد که روسیه در سال 2022 با وجود آغاز جنگ علیه اوکراین ثروتمندتر شده، در حالی که آمریکا و اروپا چندین تریلیون دلار در آن سال ضرر کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بانک سوئیسی یو. بی. اس در گزارش سالانه خود تحت عنوان «گزارش ثروت جهانی» که در 15 اوت منتشر کرد نوشت، روسیه 600 میلیارد دلار در سال 2022 به مجموع ثروت خود اضافه کرده است.

از سوی دیگر طبق این گزارش، تعداد میلیونرهای روسی هم در سال 2022 از 56000 نفر به 408000 نفر افزایش یافته، در حالی که تعداد روس‌هایی با میزان ثروت بیش از 50 میلیون دلار نیز حدودا 4500 نفر افزایش پیدا کرده است.

در ادامه گزارش بانک یو. بی. اس آمده است، ایالات متحده آمریکا سال گذشته میلادی بیشتر از هر کشور دیگر سرمایه از دست داده که رقم آن 5.9 تریلیون دلار برآورد می‌شود، در حالی که طبق تخمین این بانک سوئیسی اروپا و آمریکای شمالی در کنار هم به میزان 10.9 تریلیون دلار فقیرتر شدند.

خبر مرتبط خیز پوتین برای ماندن در کرملین / ستادهای انتخاباتی فعال شدند

اقتصادنیوز: ستاد انتخاباتی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور کنونی روسیه برای شرکت در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور در اسفندماه 1402 در مسکو آغاز به کار کرد.

در این گزارش آمده است، تا پایان سال 2022 تعداد میلیونرهای آمریکایی یک میلیون کمتر شد، اما آمریکا همچنان دارای بیش از 50 درصد از افراد در رده «ثروت خالص بسیار بالا» (بیش از 50 میلیون دلار) در جهان است.

به نوشته پایگاه بیزنس اینسایدر، این افزایش ثروت روسیه با وجود حمله فوریه 2022 به اوکراین که متعاقب آن موجی از تحریم‌های ضد روسی غربی‌ها علیه کرملین اعمال شد، رخ داده است.

بانک یو. بی. اس تصدیق کرد در حال حاضر تعیین جریان‌های کلی ثروت در روسیه آسان نیست اما روسیه در رده یکی از معدود کشورهایی که در سال 2022 ثروتمندتر شده قرار گرفته است.

طبق این گزارش، افزایش قیمت نفت به همراه صادرات کالا از جمله فاکتورهای پشت افزایش ثروت روسیه و موتور اقتصادی کلیدی برای روسیه هستند.

همچنان طبق این گزارش بانک یو. بی. اس، کشورهای مکزیک، هند و برزیل هم در سال 2022 به ثروت خود به میزان چشمگیری افزوده‌اند در حالی که آمریکا، ژاپن، چین، کانادا و استرالیا بیشترین میزان از دست دادن ثروت را داشتند.

همچنین بخوانید
افزایش ثروت روسیه با وجود جنگ اوکراین 2