جمعه 28 اردیبهشت 1403

افزایش پویش‌های «فارس من» مربوط به رعایت حجاب در اداره‌های دولتی / مردم از بدحجابی گله‌مند هستند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
افزایش پویش‌های «فارس من» مربوط به رعایت حجاب در اداره‌های دولتی / مردم از بدحجابی گله‌مند هستند

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: چند ماه پیش و پس از پیگیری‌های خبرگزاری فارس در مورد مطالبه‌های مردم نسبت به رعایت عفاف و حجاب در اداره‌ها و نهادهای دولتی، وزارت کشور اجرای مرحله اول طرح جامع عفاف و حجاب را به کلیه نهادهای زیر ربط ابلاغ و مسئولیت قرارگاه اجرایی آن را هم با عنوان «ستاد 21 تیرماه» به ستاد امر به معروف و نهی از منکر محول کرد.

در همین رابطه و پس از این ابلاغ وزارت کشور به نهادها، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گفت وگویی به خبرنگار فارس گفته بود: «پس از این ابلاغ جلسات توجیهی برای مسئولان سراسر کشور و حتی استانداران برگزار شده و همه از اجرای این طرح با خبرند، همچنین شاخصه‌های عفاف و حجاب برای مردان و زنان ابلاغ شده و از این پس برای عدم اجرای قانون، توجیهی پذیرفته نیست و باید مسئولان هر نهاد اجرای آن را ابلاغ و بر آن نظارت کنند.»

حال و پس از گذشته چند ماه از ابلاغ طرح جامعه عفاف و حجاب توسط وزارت کشور به نهادهای مختلف و واکنش‌های ستاد امر به معروف در این رابطه، باز هم شاهد ایجاد کمپین‌هایی توسط مردم در خبرگزاری فارس هستیم که از عدم رعایت ابتدایی‌ترین مسائل حجاب در نهادهای دولتی اعتراض دارند.

در تازه‌ترین کمپین‌هایی که در همین چند روز گذشته ایجاد شده و به امضای حدود 700 نفر از مردم رسیده شاهد آن هستیم که صراحتاً نسبت به این موضوع گله مندند و پویشی هایی را با عناوین چون (رعایت پوشش اسلامی از شرکت‌ها و ادارات دولتی شروع شود، الزام به رعایت حجاب در مراکز دولتی و شهرداری و جلوی ترویج بدحجابی در ادارات و دستگاه‌ها گرفته شود) به ثبت رسانده‌اند.

در گام اول با سردبیر یکی از این پویش‌های تازه ثبت شده درباره رعایت حجاب در نهادهای دولتی گفتگو کرده‌ایم. مهندس خرمی که کارمند یکی از کارخانه‌های دولتی کشور است، در این رابطه می‌گوید: همه جای دنیا برای خودشان قوانین خاصی دارند و حتی در دانشگاه‌های خارج از کشور می‌بینیم که هر دانشجو موظف است که به قوانین پوشش در محل تحصیلش پایبند باشد. اما متاسفانه در کشور خودمان می‌بینیم بعضاً در نهادهایی مثل پلیس بعلاوه 10 و بانک‌ها و اداره‌هایی که کاملا وابسته به دولت هستند حتی اصول اولیه حجاب عُرفی هم رعایت نمی‌شود و ما از دولت و نهادهای نظارتی توقع پیگیری داریم.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

عفاف و حجاب

استانداران قانون بی حجابی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
افزایش پویش‌های «فارس من» مربوط به رعایت حجاب در اداره‌های دولتی / مردم از بدحجابی گله‌مند هستند 2