یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصاد کشور

اقتصاد کشور

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه فرارو

فارغ از این که آمار‌های فعلی حوزه اقتصاد کشور درست است یا غلط و فارغ از این که رشد اقتصادی کشور ما به علت فروش نفت و به نوعی خارج از حیطه تلاش‌های مدیران اقتصادی در داخل کشور است و رشد چشمگیری در حوزه‌های مهم داخلی مثل کشاورزی نداریم، حتی اگر رشد اقتصادی ما 4 درصد باشد و همه تولید هم داخل کشور رخ دهد ما نباید 25 درصد پول منتشر کنیم. در حال حاضر امار‌های رسمی دولت نشان می‌دهد که 26 درصد...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه فرارو

«در حال حاضر نرخ تولید بنزین در کشور ما مشخص است، برنامه‌ای هم که برای افزایش تولید داریم گروگان گرفته شده بحث تحریم است و ما به سرمایه گذاری لازم و تکنولوژی روز نیز دسترسی نداریم. آمار و ارقام حکایت از آن دارد که افزایش تولید بنزین نداریم و به عبارتی تولید ثابت است و چشم اندازی هم که در برنامه هفتم توسعه داریم درواقع دنباله‌ای است از برنامه ششم توسعه، بدون آن که تغییری در سیاست‌های...

وب‌گاه فرارو

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد مشخص نیست چرا در این شرایط جنگ اقتصادی چنین نامه تحریک‌آمیزی نوشتند و آن را به دور از مسائل اخلاقی و حرفه‌ای منتشر کردند. به عقیده من جریانی این نامه غیرقانونی را تنظیم و منتشر کرده‌اند که به تازگی موظف به تحویل ارز در سامانه نیما شده‌اند و از این موضوع شاکی هستند. ما سالیان طولانی است که این کار را انجام می‌دهیم و مشکلی هم نداریم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بازار ارز و سکه امروز با گپ مثبت استارت زدند / چارت طلای آبشده الگوی پرچم تشکیل داده / منابع مسدودی دوباره در بازار پرسش معامله‌گران شد / حباب طلای آبشده بعد از یک هفته مثبت شد و حباب سکه در 17 روز گذشته رکورد زده / نوسان امروز برگشت بود یا پولبک کاهشی؟

وب‌گاه گسترش

ثابت نگه داشتن نرخ ارز در تورم‌های بالا سیاستی قابل تداوم نیست. کنترل نرخ ارز از طریق سیاست‌گذاری چند بعدی معتبر و باورپذیر که باعث کاهش نااطمینانی‌های اقتصادی و سیاسی شده و انتظارات تورمی را لنگر می‌کند، میسر می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دولت ایران در این پنج دهه تقریباً هیچ فعالیت کارآمدی در حوزه دیپلماسی آب نکرده است. ایران در واقع صبر کرده که طرف مقابل هر کاری دوست دارد انجام دهد.

وب‌گاه گسترش

نایب‌رئیس اتحادیه فرش دستباف اعلام کرد که در حال حاضر صادرات فرش به میزان میلیارد دلاری رسیده است که در گذشته تنها یک تاجر برای خود انجام می‌داد. به عبارت دیگر، حجم صادرات فرش به طور کلی افزایش یافته است و این عملکرد صادراتی به تمام صنعت فرش تعمیم یافته است.

وب‌گاه تابناک

در این شرایط جوانان با انگیزه و با استعداد، نخبگان و افرادی که توانایی بالایی دارند می‌توانند بیایند و رشد تولید را افزایش دهند. مردمی سازی اقتصاد کشور و جهش تولید و توسعه‌ی صنعتی کشور با مشارکت مردم، مبتنی بر توسعه‌ی اقتصاد دانش بنیان با دانش بنیان شدن صنایع بزرگ به کمک شرکت‌های تواتمند دانش بنیان است.

وب‌گاه خبر آنلاین

امام جمعه مشهد گفت: اقتدار حکومتی باید در 2 عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد.

وب‌گاه گسترش

هادی حق‌شناس، کارشناس اقتصاد کلان، اظهار داشت که یکی از الزامات تحقق شعار سال 1403، اجرای قانون "اعلام دستورالعمل‌ها، حداقل یک ماه پیش از اجرا و ثبت آن‌ها در سامانه ملی قوانین و مقررات در زمان مقتضی" است.

وب‌گاه عصر ایران

در شرایطی که نرخ دلار با هر خبری تغییر می‌کرد، به دلیل قوی بودن اقتصاد کشور، بعد از عملیات وعده صادق (حمله به اسرائیل) دلار هم تسلیم شد و افزایش نیافت.

خبرگزاری تسنیم

رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران پیشنهاد داد برای کاهش تأثیر تحریم‌ها و افزایش بهره‌وری، علاوه بر تدوین قوانین توسعه‌ای، جلوی خام‌فروشی گرفته شود.