چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

اقتصاد کشور

اقتصاد کشور

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نگاهی به نوسانات متغیرهای پولی در سال گذشته و مسیر کاهشی تورم نقطه به نقطه و همچنین هدف‌گذاری متغیرهای پولی در سال‌جاری توسط بانک‌مرکزی، برداشت اولیه این است که تورم در سال‌جاری روند نزولی را طی خواهد کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

با نگاهی به نوسانات متغیرهای پولی در سال گذشته و مسیر کاهشی تورم نقطه‌به‌نقطه و همچنین هدف‌گذاری متغیرهای پولی در سال‌جاری توسط بانک‌مرکزی، برداشت اولیه این است که تورم در سال‌جاری روند نزولی را طی خواهد کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کارشناسان اقتصادی می‌گویند تا زمانی که مشکل تورم از اقتصاد کشور حل نشود، تولید لاجرم درجا خواهد زد. زیرا با وجود سیستم سرکوب قیمت‌ها و همچنین نبود نقدینگی آن هم در شرایط تورمی موجب می‌شود که صنایع ابتدا برنامه‌های توسعه خود را زمین بگذارند و بعد از آن هم به تدریج به نقطه‌ای برسند که به دلیل نبود مواد اولیه و ناتوانی برای تامین آن، مجبور شوند تولید خود را با ظرفیت کمتری از...

وب‌گاه گسترش

حداقل دستمزد برای امسال بی‌توجه به اعتراض جامعه کارگری فقط 20 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرد، در حالی که مردم ایران سال 1402 را با تورم 50‌درصدی و نرخ دلار 50 هزار تومانی آغاز کرده بودند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تورم، عبارتی است که نه‌تنها از ادبیات اقتصاد و جامعه ایران دور نمی‌شود، بلکه هر روز کورتر از گره های قبلی می شود و در حالت بدبینانه اقتصاد ایران را وارد دور و تسلسل قیمتی تلخی کرده است. تورم و انتظارات تورمی، توانایی پیش‌بینی‌پذیری را از بنگاه ها و کسب‌وکارها گرفته و بر بی ثباتی فضای اقتصاد کشور افزوده است. در شرایطی که اکثر کارشناسان اقتصادی به این باور رسیده اند که دستیابی به یک راه‌حل...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طبق آخرین آمار قابل دسترسی از بانک‌مرکزی، تورم سالانه در سال 1400 کمی بیش از 46درصد بوده است. در چند سال اخیر تورم فزاینده به حقیقتی پنهان‌ناپذیر در اقتصاد ایران تبدیل شده است که گریبانگیر زندگی روزمره مردم است. عوامل متعددی را می‌توان به عنوان دلایل تورم نام برد که بررسی آنها مستلزم نگاهی عمیق به رابطه اجزای مختلف اقتصاد کشور است که از حوصله این متن به دور است. اما می‌توان بررسی توصیفی...

وب‌گاه خبر آنلاین

علی ربیعی گفت: تغییر ارزشی را می بینند، اما چون علت یابی نمی توانند بکنند، آن را توطئه می دانند. در حالی که بخشی از تغییرات ارزشی، جهانی و طبیعی است. بخشی از آن هم حاکی از سیاستهای خود ما است. آنچه که امروز می بینیم، نتیجه سیاستهایی است که خود ما اعمال کرده ایم.

خبرگزاری تسنیم

اینکه درصد افزایش کرایه تاکسی و تعرفه پزشکی، جریمه رانندگی و هزینه اینترنت بیش از رشد حقوق کارگران باشد باعث کاهش انگیزه می شود.

وب‌گاه فرارو

ربیعی با بیان این اعتقاد که بسیار تاکید کرده ایم که تغییر سبک زندگی که در خیابان می‌بینید، توطئه نیست، بلکه تغییر ارزش‌ها است، تصریح کرد: اینگلهارت هم مطالعه کرده و می‌گوید کل جوامع این تغییرات را دارند. در هر جامعه‌ای به شکلی است. تعطیلی جمعه و شنبه توطئه نیست بعد هم فضای مجازی را محل این توطئه تصور می‌کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در سال 1402 هم که افزایش دستمزد 20 (کارمندان) و 27 درصد (کارگران) افزایش یافت باز هم نرخ تورم 40 درصد بود. با چه مبنای علمی بیان می‌شود با افزایش 57 درصدی حقوق و دستمزد در سال 1401 نرخ تورم 60 درصد شد؟ این آمار کجا ثبت شده است هنگامی که در سه سال متوالی 1399 تا 1402 نرخ تورم تقریباً روند ثابتی داشته است. در سال 1402 هم که افزایش دستمزد 20 (کارمندان) و 27 درصد (کارگران) افزایش یافت باز...

وب‌گاه گسترش

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران تاکید کردند: (خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور)

وب‌گاه گسترش

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران تاکید کردند که برخی - ان‌شاءالله خیرخواهانه - دائم توصیه می‌کنند که یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود؛ در حالی که توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رهبر انقلاب با اشاره به تعطیلی واحدهای تولید و حتی کارخانجات بزرگ در مقاطعی، گفتند: در یکی دو سال اخیر به همت مسئولان، هزاران کارگاهِ تعطیل‌شده یا نیمه تعطیل، احیا شده که این کار مهم باید ادامه یابد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رهبر انقلاب با اشاره به تعطیلی واحدهای تولید و حتی کارخانجات بزرگ در مقاطعی، گفتند: در یکی دو سال اخیر به همت مسئولان، هزاران کارگاهِ تعطیل‌شده یا نیمه تعطیل، احیا شده که این کار مهم باید ادامه یابد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام آغاز فرآیند نام‌نویسی دارندگان تاکسی فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی برقی گفت: ثبت نام این طرح از امروز، پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد