دوشنبه 16 مهر 1403

اقداماتی که دولت مردمی در همین چند ماه به نفع کارگران انجام داده در دو دهه اخیر بی‌سابقه است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اقداماتی که دولت مردمی در همین چند ماه به نفع کارگران انجام داده در دو دهه اخیر بی‌سابقه است

عبدالملکی گفت: در رابطه با حقوق بازنشستگان عزیز کارگری هفته آینده دولت اعلام نظر نهایی خواهد کرد و این را بدانید که شخص آقای رئیس‌جمهور و تمام اعضای دولت برایشان رفاه کارگران و بازنشسگان عزیز اولویت شماره یک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از یزدرسا، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع کارگران سنگ آهن مرکزی ایران - بافق با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی گفت: برای حضرت امام جامعه کارگری یک جامعه ویژه‌ای بود و کمتر پیش می‌آید که در بیانیه‌های قبل از انقلاب ایشان به کارگران اشاره نشده باشد.

وی افزود: به جرأت می‌توانم بگویم طی 9 ماه گذشته اقداماتی که در دولت مردمی برای حوزه کارگری و به نفع کارگران و بازنشستگان انجام شده در 20 سال گذشته بی‌سابقه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در رابطه با حقوق بازنشستگان عزیز کارگری هفته آینده دولت اعلام نظر نهایی خواهد کرد و این را بدانید که شخص آقای رئیس‌جمهور و تمام اعضای دولت برایشان رفاه کارگران و بازنشسگان عزیز اولویت شماره یک است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: شما شاهد بودید که ما افزایش حقوق کارگران را تصویب کردیم که این میزان رشد از سال 1377 تا کنون بی‌سابقه بوده است البته لازم می‌دانم از کارفرمایان عزیز کشور هم تشکر کنم که این مصوبه را اجرا کردند.

وی اضافه کرد: البته ما معتقدیم این میزان افزایش هم حتی در مقابل کاری که کارگران عزیز انجام می‌دهند چیزی نیست اما همچنان تلاش همه دولت از جمله شخص آقای رئیس‌جمهور این است که هر کاری که می‌شود برای رفاه کارگران انجام دهند.

وزیر کار عنوان کرد: امسال 10 هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری‌های جدید و طرح توسعه جدید در شرکت سنگ آهن مرکزی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که نفع آن هم ان‌شاالله به صنعت فولاد در کشور و استان یزد برسد.

انتهای پیام /