شنبه 14 مهر 1403

الزام چشم پزشکان و اپتومتریست‌ها به اخذ پروانه کسب از اتاق اصناف

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
الزام چشم پزشکان و اپتومتریست‌ها به اخذ پروانه کسب از اتاق اصناف

تهران - ایرنا - رئیس اتاق اصناف ایران گفت: با رای دیوان عدالت اداری و تصویب هیات مقررات‌زدایی باید اپتومتریست‌ها و چشم‌پزشکان از اتحادیه عینک‌فروشان پروانه کسب بگیرند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از اتاق اصناف ایران، «سعید ممبینی» اظهار داشت: اتاق اصناف ایران، به عنوان بزرگترین مجوز دهنده کسب و کار در کشور از نظر تعداد و تنوع موضوع فعالیت، یکی از 9 عضو اصلی «هیات مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار» است.

وی افزود: یکی از درخواست‌هایی که بسیار به اتاق اصناف کشور رسیده است مربوط به حوزه عینک فروشان بود. برخی از اپتومتریست‌ها و چشم‌پزشکان بدون اخذ پروانه کسب، اقدام به فروش عینک می‌کردند اما به موجب قانون نظام صنفی، این واحدهای فروش بدون پروانه، باید پلمب می‌شدند اما وزارت بهداشت در مقابل این پلمب مقاومت می‌کرد.

رئیس اتاق اصناف کشور گفت: با پیگیری اتاق اصناف و برگزاری جلسات متعدد و ارائه مستندات قانونی به هیات مقررات زدایی، دیوان عدالت اداری رای خود را به نفع اصناف صادر کرد.

ممبینی افزود: روز گذشته هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار مصوب کرد که چشم پزشکان و اپتومتریست‌هایی که تمایل به فروش عینک دارند باید پروانه کسب را نیز دریافت کنند. به این ترتیب، گواهی مهارتی که وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی می دهد، برای فروش عینک کفایت نکرده و فروش و تامین عینک نیاز به اخذ پروانه کسب از اتحادیه مربوط دارند.

پیش از این فروش عینک محل اختلاف اتاق اصناف ایران و وزارت بهداشت بود.

*س_برچسب‌ها_س*