یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

ارسال پیام‌های اشتباه از سوی جنتلمن‌های داخلی برای کرواتی‌های خارجی حکایتی مرموز در 3 پرده است.

یک مقام آگاه در تشریح خود از ضربه سنگین به تیم تروریستی مرتبط با رژیم صهیونیستی گفت: این جریانات بدانند یک لحظه در آرامش نخواهند بود و این ضربات کاری ادامه خواهد داشت.

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین حسینعلی نیری مشاور عالی رئیس قوه قضائیه در روزها، ماه‌ها و حتی سال‌های گذشته هیچ سفری به آلمان نداشته و این خبر از مبنا کذب است.

5 ساله و 10 ساله‌اند، چشم انتظار پدر تا برای شب تولدش او را شگفت‌زده کنند، برایش استوری‌های غرورآفرین زده‌اند به او افتخار می‌کنند اما بی‌خبر از داغی جانسوز که درست همان روز تولد پدر، قلبشان را نشانه گرفته است.

استواریکم "محمدرضا شیخی" و سه افسر پلیس راه درپی حمله تروریستی اشرار و کوردلان معاند به واحد گشتی پلیس راه سیستان و بلوچستان در محور (خاش - تفتان) به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. تنها طفل پنج ماهه شهید شیخی در روز شهادت حضرت علی اصغر (ع) یتیم شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایذه از شهادت دو تن از ماموران پلیس این شهرستان در درگیری با سارقان مسلح خبر داد.

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت حل مسائل منطقه‌ای توسط کشورهای منطقه تصریح کرد: دخالت بیگانگان فقط مسائل را پیچیده‌تر می‌کند و جمهوری اسلامی ایران با حمایت از مذاکرات صلح بین ارمنستان و آذربایجان، امیدوار است این مذاکرات باعث استقرار و تقویت صلح، امنیت و آرامش هر چه بیشتر در منطقه شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: فقدان قوانین عادلانه بین المللی در حوزه سایبر موجب مداخلات نا امن کننده‌ی امریکا در سطح جهانی شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران برای صادرات رادیوداروها و تجارب هسته‌ای به ترکیه آمادگی دارد.

یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده پایان یافت.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت که این مرکز از سال گذشته، آن دسته از احکام ممنوع‌الخروجی که از سوی دستگاه قضایی برای افراد صادر می‌شود (به غیر از موارد استثنایی امنیتی و خاص) را از طریق ارسال پیامک به آن‌ها اطلاع می‌دهد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به این‌که «گروهک تروریستی جیش‌الظلم مسئول حمله به ماموران پلیس‌راه است» گفت: قطعا دستگاه‌های امنیتی انتقام سختی از آن‌ها خواهند گرفت.

رئیس جمهور برنامه‌سازی در رسانه ملی در موضوع جوانی جمعیت را از مهم‌ترین اقدامات فرهنگ‌ساز خواند و افزود: در تمامی تولیدات فرهنگی می‌بایست دلالت‌های محصولات بر تشویق فرزندآوری تمرکز شود به گونه‌ای که به مرور مسئله جمعیت به عنوان یک گفتمان قالب مورد توجه قرار گیرد.

سرلشکر موسوی در واکنش به اعلام آمریکا برای اعزام تعدادی جنگنده و یک ناو جنگی به منطقه گفت: آمریکایی‌ها سالیان سال با خیالات واهی در منطقه حضور پیدا کرده و رفته‌اند اما امنیت منطقه فقط با مشارکت کشورهای منطقه پایدار خواهد شد.

نشست خبری وزرای امور خارجه ایران و ارمنستان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.