یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: کردار، گفتار و برخوردمان حتی با افرادی که مرتکب مُنکر می‌شوند باید محبت‌آمیز باشد و ما حتی با هنجارشکنان هم دشمنی نداریم، بلکه می‌خواهیم رفتار آنها را اصلاح و از دایره جهل خارج کنیم.

ایسنا / تهران فرماندار شهرستان دماوند از سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری و هیئت دولت در هفته آینده به این شهرستان خبر داد و افزود: بهبود وضعیت جاده‌های شهری و روستایی و ارتقاء حوزه بهداشت و درمان از موضوعات مهم پیش‌بینی شده در مصوبات سفر ریاست جمهوری است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیانیه‌ای علیه وزیر کشور امضا نکرده است، گفت: فضاسازی خبری علیه وزیر کشور همنوا شدن با رسانه‌های معاند بوده و ادامه دار شدن حواشی در خصوص وزیر کشور و معاون سیاسی وی به مصلحت نظام نیست.

حجت‌الاسلام علی محمدی‌سیرت، قرآن‌سوزی به دست جاسوس اسرائیلی را نتیجه شکست آمریکا و دولت‌های تابعه آن در مقابل منطق مستحکم انقلاب اسلامیِ برخاسته از قرآن دانست و گفت: در صورت عدم تحویل این جنایتکار، او مانند سلمان رشدی فاقد امنیت و آسایش خواهد بود.

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مشکل اصلی اصلاح‌طلبان نداشتن یک لیدر قوی سیاسی است. کسی در میان آنها نیست که مسیر سیاسی‌شان را مشخص کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در پی آتش سوزی‌های اخیر در مناطقی از الجزایر، جان باختن شماری از شهروندان این کشور بر اثر آتش سوزی در مناطق جنگلی این کشور را به دولت و ملت کشور دوست و برادر الجزایر تسلیت گفت.

فرماندار دماوند از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به این شهرستان خبر داد.

وزیر راه و شهر سازی اعلام کرد که برای تکمیل شبکه ریلی در شرق کشور دو خطه کردن مسیر بافق - یونسی با استفاده از سرمایه گذار خارجی در دستور کار است.

فرمانده اسبق یگان صابرین با بیان اینکه این یگان ویژه با فرمان حضرت آقا شکل گرفت، گفت: شهید مایلی بیشترین نقش را در آموزش‌های هوابرد به بسیجیان و نیروهای صابرین داشت، ما در حوزه تکاوری دو شخصیت بارز داشتیم؛ یکی شهید احمد مایلی و یکی هم شهید ناظری.

سخنگوی دولت گفت: طبق گزارش شاخص‌های کلان اقتصادی مرکز آمار ایران نرخ خودرو و خرید و فروش مسکن شیب کاهش قابل قبولی داشته است.

رئیس جمهور با اشاره به موضوع ناترازی و اضافه برداشت برخی بانک‌ها گفت: بانک مرکزی و وزارت اقتصاد موظف هستند در یک بازه زمانی مشخص برای اصلاح این وضعیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحانات نهایی بر اساس استانداردهای موجود برگزار شد، گفت: نتایج امتحان نهایی باید تجزیه و تحلیل شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور، تاکید کرد: بنا شده است تا بین وزیر دادگستری و دیوان عدالت اداری پیرامون نحوه اجرای رای آقای لطیفی تعامل صورت گرفته و با یکدیگر هماهنگ شوند.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: امیدواریم برنامه مصوب شده برای تولید 20 هزار مگاوات برق که قاطعانه مورد تاکید مقام معظم رهبری واقع شد را پیش ببریم و تولید برق از سبد انرژی هسته‌ای را به این سقف برسانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم هم پیام‌رسان «بله» و هم سایر پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و این خط قرمز ما در وزارت اطلاعات است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلایم در مورد بیانیه منتسب به نمایندگان درباره عملکرد وزیر کشور گفت: در شرایط فعلی چنین اقداماتی به نفع کشور نیست و نباید مسائل را پیچیده کنیم.