جمعه 7 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با درود به روح شهید امنیت تبریز، امیر حسین‌پورگفت: به خانواده این شهید عزیز، تبریک و تسلیت می گویم. شما می بینید شقاوت دشمن بالاست و باید همواره آمادگی خود را حفظ کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: از شما درخواست دارم که شبکه ملی ارتباطات را با اولویت پیش ببریم.

وزیر ارتباطات گفت: بیش از 150 کیلومتر کابل کشی در زیر دریا صورت گرفت که سرعت دسترسی به اینترنت در سه جزیره ایرانی افزایش پیدا کرده و ارتباطات آن‌ها پایدار شده است.

سفیر ایران در عمان گفت: مشورت، گفت‌وگو، مشارکت و همکاری، اصول پایدار در روابط ممتاز میان جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن محرم حسینی تاکید کرد: انقلاب اسلامی و عزت و اقتدار امروز ما مرهون تمسک به معارف عاشورایی است و تا زمانی که در مسیر پرافتخار حسینی گام بر می‌داریم، سربلندی و سعادت همنشین ماست.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه با هیچ طرفی درباره حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی ایران تعارف نداریم، گفت: توضیحات روسیه را کافی نمی‌دانیم و تکرار این رویه و مداخله روسیه و یا هر طرف دیگری در مسائل مربوط به تمامیت ارضی ایران را برنمی‌تابیم.

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی با مطرح کردن دیدگاه‌های مختلف درباره عملکرد نماینده پیشین آمریکا در امور ایران و تاثیر تعلیق او بر مذاکرات احیای توافق هسته‌ای، اشاره کرد که این موضوع تغییری در سیاست کلی دولت آمریکا نسبت به مسلئه هسته‌ای ایران ایجاد نمی‌کند.

تمدید مهلت استفاده از طرح بخشش وجه التزام تأخیر تأدیه دین موضوع بسته وصول مطالبات غیرجاری با تأکید بر رعایت کامل قوانین و مقررات در دستور کار شعب بانک سپه قرار گرفت.

یاسوج - ایرنا - رییس جمهور گفت: احیای کارخانه قند یاسوج پس از سال ها رکود دستاورد همت جمعی مسئولان محلی و ملی است که جای قدردانی دارد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از پذیریش استعفای سجادی از وزارت ورزش توسط دولت تا دو هفته آینده خبر داد.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: به دنبال برگزاری نخستین المپیاد ملی هسته‌ای در سال آینده هستیم تا با الحاق آن به برنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این زمینه، استعدادهای برتر کشور را شناسایی کنیم و مورد حمایت ویژه قرار دهیم.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار سفیر ژاپن بهترین راه برای حل و فصل اختلافات ارضی ژاپن و روسیه درباره چهار جزیره واقع در اقیانوس آرام را مذاکره مستقیم بین 2 کشور خواند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از محکومیت قطعی 4 مقام دولتی در راستای عدم اجرای قانون هوای پاک خبر داد.