یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

یک استاد ژئوپلیتیک دانشگاه یکی از دلایل عدم توفیق در اجماع جهانی برای خاتمه جنگ میان روسیه و اوکراین را حیثیتی شدن جنگ برای روس‌ها دانست.

فرمانده گارد ریاست‌جمهوری نیجر رئیس شورای ملی حفاظت از وطن شد.

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

یک روزنامه صهیونیستی از ارسال چهار پیام هشدار نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو خبر داد.

10 دی سال 1290 شمسی «میرزا علی آقا تبریزی» مشهور به «ثقهالاسلام تبریزی» شهید شد. روحانی بود و بیگانه‌ستیز و حامی مردم که کارهایش بخشی از تاریخ مشروطه بود. اما مهم‌ترین کارش این بود که در تبریز «عاشورا» برپا کرد!

صدای اذان علی‌اکبر دردشت بلا پیچید. همه پیش‌دستی کردند تا پشت سر حسین (علیه‌السلام) و نزدیک‌تر به او بایستند. سعید انگار تقدیرش پیش‌تر از این‌ها رقم خورده بود. نماز خوف برپا شد و او پیش روی امام ایستاد.

برنامه مهلا به نام امام حسین (علیه‌السلام) و با تکیه بر اعتقاد مخاطبانش به محرم، به انقلاب می‌تازد و تلاش می‌کند تا بین این 2، خط پررنگی ترسیم نماید. اینکه نام رهبر به‌عنوان شخصی تنها آورده می‌شود هم از حجم اعتبارزدایی‌هایی که در این برنامه از کارآمدی انقلاب شده‌است، نمی‌کاهد.

نخست وزیر سوئد در مصاحبه‌ای از ثبت درخواست‌هایی جدید نزد پلیس کشورش برای برپایی تظاهرات همراه با اهانت به قرآن کریم در یک هفته آینده خبر داده است.

«سیاه نپوشید و نذری محرم نخورید» پویش جدیدی بود که امسال، چندروز از قبل از فرا رسیدن ماه محرم توسط براندازان با هدف لطمه زدن به عقیده 1400 ساله ایرانیان و مسلمانان راه اندازی شد. اما با برگزاری باشکوه مراسم های عزاداری این پویش شکست خورد.

یک شهروند آمریکایی به دلیل آنچه نقض تحریم‌های این کشور علیه ایران اعلام شده است، به تحمل 41 ماه حبس و پرداخت جرایم نقدی محکوم شد.

در کیفرخواست به روز شده هیئت منصفه پرونده دونالد ترامپ، اتهامات جدیدی علیه ترامپ درباره پنهان سازی اسناد محرمانه با معاونت دستیارانش مطرح شده است.

ژرالد دارمانن وزیر کشور فرانسه به «خستگی و اندوه» در میان نیروهای پلیس این کشور اذعان کرد اما از آنها خواست تا «به منافع مردم خدمت کنند.»

عناصر جریان انحرافی که قصد اقدامات تبلیغی و هتاکی به مقدسات در ایام محرم در چهارمحال و بختیاری را داشتند، متلاشی شدند.

پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران، عراق را در بن‌بست سیاسی و نظامی قرار داد و بر گروه‌ها و عناصر معاند نیز شوک شدیدی وارد کرد. در این میان، منافقین تنها گروهی که همه حیثیت و هستی خود را در گرو جنگ نهاده بودند، برای خروج از بن بست، توطئه‌ای که مأموریت اجرای آن را به عهده داشتند به مرحله اجرا درآوردند.

رییس جمهور همزمان با روز تاسوعای حسینی با حضور در مسجد ارک تهران عزاداری پرداخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور خباثت‌آمیز وزیر کابینه صهیونیستها در مسجدالاقصی اقدامی دیگر در روند تعدی به مقدسات اسلامی و جریحه‌دار کردن احساسات مسلمین جهان بوده و محکوم است.