پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت 17 میلیون دانش آموز در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: نیاز به یک حلقه واسط میان نهاد حاکمیت و فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانش‌آموزی داریم که این کار برعهده کانون پرورش فکری است.

برنامه‌های شب‌های قدر با سخنرانی روسای قوه قضائیه و قوه مجریه در شب‌های 19 و 21 ماه رمضان در حرم امام راحل برگزار می‌شود.

شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن نمی‌رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و تقدیر امور بشر انجام می‌شود.

شاعر شرکت‌کننده در مراسم دیدار با رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه امسال «طولانی‌ترین شب شعر» در محضر ایشان برگزار شد، توضیح داد: در این رویداد 40 نفر شعر خواندند، از زمانی که رهبری آمدند تا لحظه‌ای که برنامه در ساعت 23:30 تمام شد حدود 5 ساعت و نیم زمان بود و ایشان با حوصله تمام سروده‌ها را دنبال می‌کردند.

شبکه‌های تلویزیونی در کنار پخش ویژه‌های هر ساله خود در شب‌های قدر که دوربین‌ها را به اماکن مقدس و معنوی حرمین شریفین می‌برد با مترجم ناشنوایان هم یک ویژه متفاوت برای شبکه سلامت هم درنظر گرفته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از افتتاخ خانه روزنامه‌نگاران در سال جدید خبر داد و گفت: این خانه در محل خانه نراقی واقع در چهار راه طالقانی خواهد بود.

قرار بود نخستین دوره جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان تا پایان سال 1402 برگزار شود‌، اما نه خبری از برگزاری شد و نه خبری از اعلام فراخوان.

یک مشاور گفت: هرچه زن و مرد در ویژگی‌های شخصیتی و امکانات زندگی هماهنگ باشند، احتمال سازش بیشتری دارند و درباره تحصیلات نیز توصیه بر رعایت تناسب است.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدپور به پرسشی پیرامون نحوه روزه گرفتن افراد کثیرالسفر پاسخ داد.

ماه رمضان در تهران از دیرباز تاکنون با حال و هوای متفاوتی همراه بوده است و نه‌تنها فضای زندگی شهری، بلکه سبک زندگی مردم تهران را نیز دستخوش تغییر می‌کرد.

رئیس رسانه ملی از افزایش بیش از 8 درصدی میزان مخاطبان برنامه‌های نوروزی نسبت به نوروز سال گذشته خبر داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از قدردانی رئیس جمهور از برگزاری جشن بزرگ میلاد امام حسن مجتبی (ع) در ورزشگاه آزادی خبر داد.

ترک محل وقوع یک بحران، طبیعی‌ترین واکنشی است که افراد می‌توانند داشته باشند. با این وجود چندسالی می‌شود که این واکنش طبیعی هم دستخوش تغییراتی شده است؛ چنانچه بلای طبیعی حتی می‌تواند برای برخی به فرصتِ گرفتن عکس سلفی یا یادگاری تبدیل شود؛ تصویری که حتی بعید نیست آخرین عکس به جا مانده از فرد باشد!

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از افزایش نرخ ورودی موزه‌ها، گروه‌هایی را که مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها می‌شوند، اعلام کرد.

علی‌اصغر رضایی نیک، دوبلور پیشکسوت امروز (سه‌شنبه، 7 فروردین‌ماه) بر اثر ایست قلبی درگذشت.

یک منبع آگاه گفت: معین چند بار به ایران آمده است که یک مورد آن برای مراسم درگذشت مادرش بود. البته این رفت و آمد‌ها در سکوت کامل خبری انجام شده است.