شنبه 1 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

جواد قارایی از آغاز ضبط "ایرانگرد 6" و زمان پخش آن از تلویزیون خبر داد. او توصیه‌هایی نیز به مسافران نوروزی که قصد طبیعت‌گردی دارند، داشت این مجموعه برای پخش در نوروز 1404 آماده خواهد شد.

شیطان به تناسب ایمان و اعتقاد انسان‌ها و نقاط ضعف آنها، به دنبال راه‌های نفوذ می‌گردد تا هر کسی را به شکلی گمراه کند.

علی فروغی نوشت: باید کمی مرجع پاسخ‌هایمان را از فضای مجازی به حقیقی تغیر دهیم.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در صفحه شخصی‌اش نسبت به حضور و فعالیت بلاگرها در حرم مطهر رضوی توضیحاتی ارائه کرد.

معاون میراث فرهنگی استان تهران از حضور نیروهای یگان حفاظت در محوطه پارک قیطریه و حذف حصارهایی که به تازگی برای ساخت مسجد در پارک نصب شده بود خبر داد.

شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان از شبهایی است که احتمال شب قدر بودن آن زیاد است ودر روایات اعمال و آدابی مخصوص دارد.

یک کارشناس مذهبی گفت: عمل بر سر گذاشتن قرآن و واسطه قرار دادن آن و چهارده معصوم به‌سبب عظمت آن‌ها در پیشگاه الهی و تواضع در مقابل ثقلین است و در حقیقت ادب در مقابل ثقلین، ادب در برابر حضرت حق و رعایت حدود بندگی است که این عمل را خود ائمه به ما آموخته‌اند.

برنامه‌ریزی برای «سیزده‌بِدَر» و گذراندن این روز در طبیعت دغدغه بعضی از خانواده‌هاست؛ دغدغه‌ای که البته با توجه به همزمانی نوروز و ماه رمضان شاید کمرنگ‌تر شده باشد. با این وجود، اما برخی معتقدند اگر در خانه بمانند، نحسیِ سیزدهم فروردین دامن‌گیرشان می‌شود بنابراین حتی برای یک پیاده‌روی کوتاه از منزل خارج می‌شوند. اما واقعا این روز نحس است؟

شب‌های قدر از جمله شب‌های پر فضیلت و با اهمیتی است که از شب نوزدهم ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود. برای این شب‌ها اعمال و آدابی در کتاب مفاتیح الجنان ذکر شده است.

محمدرضا شفیعی کدکنی درباره اطلاق صفت «شاهِ مردان» به امام علی (ع) می‌گوید: ظاهراً در متون عربی چنین صفت یا لقبی برای آن حضرت به نظر نرسیده است و سابقه اطلاق این صفت هم بدیشان ظاهراً از قرن ششم که عصر شکوفایی فتوت و جوانمردی است، قدیم‌تر نیست.

قرآن در تمام دنیا برای تمامی افراد به‌عنوان کتابی با محتوای متعالی شناخته می‌شود، محتوایی که بسیاری از آن در قالب داستان‌هایی روان بیان شده تا قابلیت فهم بیشتری داشته باشد.

بازیگر سینما و تلویزیون از خداحافظی خود با دنیای بازیگری پس از 46 سال خبر داد.

رییس جمهور گفت: سعادت بشر در پرتو عمل به آیات قرآن است و معتقدیم که پناه بشر در تمام عالم قرآن است.

آثار تاریخی میراث مشترک بشریت محسوب می‌شوند و از آنجایی که با استقبال بی‌نظیر گردشگران از سراسر دنیا مواجه‌اند، بخش قابل توجهی از وظایف حفاظت از آنها بر عهده بازدیدکنندکان است و در صورت رعایت‌نکردن، با جریمه‌های سنگین مواجه می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت 17 میلیون دانش آموز در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: نیاز به یک حلقه واسط میان نهاد حاکمیت و فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانش‌آموزی داریم که این کار برعهده کانون پرورش فکری است.