چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

نخستین نمایش فیلم «مگالوپولیس» در حالی صورت گرفت هیچ یک از استودیوهای بزرگ فیلمسازی هالیوود علاقه‌ای به توزیع این فیلم پرستاره نشان ندادند.

در قسمت بیست‌وچهارم مجله تصویری «قاف»، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، میهمان اکبر نبوی سردبیر این مجله تصویری بود. فایل تصویری و صوتی این دفتر از مجله قاف، دوشنبه‌شب 20 فروردین‌ماه از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. متن این گفت‌گو را در ادامه بخوانید.

دانشگاه الزهرا اعلام کرد: فیلم منتشر شده با نام الزهرا هیچگونه ارتباطی با دانشگاه الزهرا (س) تهران ندارد.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد: در اتاق من به روی همه جریان‌ها باز است. محفل رمضانی دیدار آقای رئیس‌جمهور را با هنرمندان دیدید؟ دیدید آنجا چه هنرمندان برجسته‌ای آمدند و با آقای رئیس‌جمهور ساعت‌ها گفت‌وگو کردند. شاید از نظر شما برجسته نباشند. اینها همه افراد برجسته بودند. 90 درصد درجه یک هنری بودند. شورای ارزشیابی هنرمندان که متخصص‌ترین افراد هستند به اینها رای دادند و 90 درصد درجه یک...

غلامرضا حاجی‌پور ساردویی، شاعر غزلیات عاشقانه و عارفانه دیوان رضا درگذشت.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که امسال حدود پنج میلیون زائر ایرانی داشته باشیم و تأکید کردیم تا پارکینگ برای خودروهای شخصی و هم‌چنین وسایل حمل و نقل عمومی فراهم شود.

پس از آنکه شیخ حسین انصاریان نسبت به تعابیر علیرضا پناهیان اعتراض شدیدی کرد و گفت اگر سواد ندارید، حضورتان بر منبر پیغمبر حرام است، پناهیان با حضور در تلویزیون با اشاره به اینکه به دیدار شیخ حسین رفته، از مردم عذرخواهی و استغفار کرد. توضیحات پناهیان را می‌بینید و می‌شنوید

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از 15 اسفند 1402 تا روز گذشته که 33 روز خدمتگزاری را در بر می‌گیرد، 11 میلیون و 127 هزار و 735 نفر زائر به مشهد آمده‌اند.

برخی کشورهای دنیا سعی دارند با وضع قوانین مختلف، نسل جوان را از آسیب های شبکه های اجتماعی و سودجویی مدیران آنها حفظ کنند دولتها در این راه به قانونگذاری و جریمه های کلان نیز متوسل شده اند.

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی با اشاره به حل شدن مشکل بیمه بازنشستگی سینماگران ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت از 1000 سالن سینما بهره‌برداری شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در جلسه امروز 4 مورد از ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب برطرف شد.

پژوهشگر هلال ماه و عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: چهارشنبه روز عید سعید فطر است و در غروب سه‌شنبه هلال ماه در آمریکا شمالی، جنوبی و مرکزی، تمام قاره آفریقا، تمام قاره اروپا به استثناء منتهی الیه شمال و آسیا، هلال ماه با چشم غیرمسلح قابل رویت است؛ بنابراین چهارشنبه 23فروردین‌ماه مصادف با اول شوال خواهد بود.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر گفت: امسال نیز همچون سال گذشته شعار «عید بندگی و همبستگی» برای نماز عید سعید فطر انتخاب شده است.