جمعه 7 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

علی باقری گفت: همه تلاشم را کردم تا نقش «رضا وطنخواه» را در فیلم به خوبی دربیاورم. البته باید در نظر داشته باشیم فیلم «پرویزخان» درباره پرویز دهداری است و نه رضا وطنخواه.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساخت فیلمی مشترک بین ایران و پاکستان درباره اقبال لاهوری خبر داد.

مسابقه این روزهای شبکه سه را یک بازیگر شناخته شده سینما اجرا می‌کند؛ مسابقه‌ای که برای لحظاتی هم شده مخاطب را از فضای‌مجازی به سمت فضای حقیقی می‌کشاند به طوری که یک خانواده را به رقابت پانتومیم وا می‌دارد.

سریال «سرزمین مادری» که به فصل سوم رسیده این روزها به دلیل انجام مراحل پس از تولید و اصلاحات، با وقفه در پخش مواجه شده و اردیبهشت ماه به آنتن نمی‌رسد.

لغو کنسرت‌ها در بوشهر این نگرانی را ایجاد کرده که با ادامه این روند، شاهد تبدیل ماجرای بوشهر، به ماجرایی شبیه به بحران اصفهان باشیم.

پوران درخشنده در تدارک ساخت فیلم «عشق» با موضوع مهاجرت و با حضور بازیگران ایرانی و خارجی است.

در مراسم بزرگداشت سعدی، از «سعدی در سفرنامه‌ها»، «سعدی و رزم‌نامه»، «معرفت و محبت در نگاه سعدی و روزبهان»، «نگاه شاعرانه سعدی به مسئله جبر و اختیار»، «ناظر معتبر در حکایات سعدی» و «نگاه هستی‌شناختی به دوستی» سخن گفته شد.

پریسا مقتدی، مدیر تماشاخانه سنگلج درباره تخریب ساختمان مجاور این تماشاخانه، با بیان این که «نگران جان سنگلج هستیم»، واکنش نشان داد.

با لغو اختتامیه فستیوال «کوچه» در سال 1402، لغو کنسرت آرمان گرشاسبی در فروردین امسال و صادر نشدن مجوز کنسرت معین زندی از سوی ارشاد بوشهر، برگزاری کنسرت در این استان به محل بحث در فضای مجازی تبدیل شده است و برای بسیاری سوال است که آیا بوشهر نیز به سمت ممنوعیت برگزاری کنسرت‌ها می‌رود؟ اگرچه مدیر اداره ارشاد بوشهر در پاسخ به این پرسش می‌گوید که برگزاری کنسرت در بوشهر مانعی ندارد!

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از اجرایی شدن طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی برای آموزش سبک زندگی سالم به دانش آموزان در مدارس 10 استان کشور خبرداد.

کتابی که به مرور ایرادهای آثار «استنلی کوبریک» کارگردان بزرگ سینمای جهان پرداخته است، پس از 50 سال منتشر می‌شود.

سرپرست مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه گفت: نیروی خاطی در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه توبیخ شد.