دوشنبه 9 مهر 1403

امارات بر ادامه روابط با دمشق تاکید کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امارات بر ادامه روابط با دمشق تاکید کرد

تهران - ایرنا - «عبدالله عبدالخالق» استاد دانشگاه و مشاور «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی گفت: قانون اعمال مجازات از سوی آمریکا علیه سوریه موسوم به قانون «قیصر» برای امارات الزام‌آور نیست و ابوظبی به روابطش با دمشق ادامه خواهد داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری لبنانی «العهد»، عبدالله در واکنش به اعلام مخالفت آمریکا با اقدامات اتخاذ شده از سوی دولت امارات جهت از سرگیری روابط با سوریه این مطلب را ابراز داشت.

عبدالله افزود: امارات یک کشور مستقل است و بر اساس منافع ملی خود تصمیمات و روابطش با سایر کشورها را پی‌ریزی می‌کند، زیرا ابوظبی بیش از آمریکا و سایر کشورها به مصالح خود آگاه است.

مشاور محمد بن زاید خاطر نشان کرد: قانون قیصر یک قانون آمریکایی است و بین‌المللی نیست و بدین ترتیب برای امارات الزام‌آور نیست.

این مقام اماراتی توضیح داد: ابوظبی روابطش با واشنگتن را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکای خود در منطقه مدنظر دارد، اما در عین حال به فرآیند بهبود و تقویت مناسباتش با سوریه ادامه خواهد داد.

«جیمز جفری» نماینده آمریکا در امور سوریه چهارشنبه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در ارتباط با آغاز اجرای قانون قیصر در مورد بازگشایی سفارت امارات در دمشق و سفر اخیر یک هیات اماراتی به سوریه گفت: امارات می‌داند، ما با اتخاذ چنین اقداماتی از سوی کشورهای جهان مخالفیم.... ما به وضوح تاکید کردیم که این موضوع را یک ایده بدی می‌دانیم.

1487

*س_برچسب‌ها_س*