یک‌شنبه 8 مهر 1403

امارات و امریکا درباره همکاری های نظامی گفت‌وگو کردند / قدردانی بایدن از بن زاید

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
امارات و امریکا درباره همکاری های نظامی گفت‌وگو کردند / قدردانی بایدن از بن زاید

جوبایدن رییس جمهوری آمریکا شنبه شب در جده عربستان در دیدار با محمد بن زاید آل نهیان رییس امارات متحده عربی، از وی به خاطر رفع موانع، برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعمیق همکاری با سایر کشورهای منطقه قدردانی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی که از امارات پخش می‌شود، دو طرف در مورد فرصت ها و چالش های منطقه ای و جهانی که نیازمند هماهنگی نزدیک میان امارات متحده عربی و ایالات متحده است، به تبادل نظر و گفت وگو پرداختند.

دو طرف درباره نقش آمریکا در برقراری روابط اقتصادی و تجاری میان امارات، بحرین، مغرب با رژیم صهیونیستی، تعمیق روابط قاهره و امان در چارچوب جدید همکاری و در زمینه تقویت همکاری امنیتی و نظامی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بایدن یادآور شد که امارات تنها کشور در خاورمیانه است که از زمان عملیات طوفان صحرا در سال‌های 1990 تا 1991، نیروهای مسلح خود را همراه با ارتش آمریکا در تمامی اتحادهای امنیتی بین‌المللی مستقر کرده است. رئیس جمهور آمریکا بر تعهد کشورش برای محافظت از امارات در برابر حملات تروریستی و سایر اقدامات خصمانه، از جمله حملات به اهداف غیرنظامی، تأکید کرد.

بن زاید نیز با بیان این که آمریکا شریک اصلی امارات در زمینه امنیت است، به تمایل دو طرف برای تسریع و تشدید گفت وگوها برای توسعه روابط تاریخی ابوظبی و واشنگتن تاکید کرد.

تبلیغات سنگین برای سفر رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه و برنامه های وی برای کشورهای منطقه و ایجاد ائتلاف میان آن ها چند هفته بر رسانه های منطقه سایه افکنده بود.

نشست بایدن با سران چند کشور عربی در جده عربستان درحالی به پایان رسید که دستاوردی غیر از قرائت متن های خنثی و از پیش نوشته شده نداشت.

انتهای پیام /