یک‌شنبه 15 مهر 1403

امام جمعه اردبیل: مراکز تصمیم‌گیری نباید دچار روزمرگی شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه اردبیل: مراکز تصمیم‌گیری نباید دچار روزمرگی شوند

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مراکز حساس تصمیم گیری برای سرنوشت کشور مبتلا به روزمرگی شوند، نمی‌توان بر مشکلات غلبه کرد و نمایندگان باید تلاش کنند با تصویب قوانین قابل اجرا مشکلات پیش روی کشور را حل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید حسن عاملی امروز جمعه در دیدار رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وجود انواع بزهکاری‌های اقتصادی از جمله اختلاس، رشوه، ربا و دزدی ریشه فرهنگی دارد و برای غلبه بر آنها باید اقدامات فرهنگی مناسب صورت گیرد.

امام جمعه اردبیل گفت: 18 نهاد و دستگاه در کشور بودجه فرهنگی دریافت می‌کنند با این وجود آن طور که باید هنوز نتوانستیم در این حوزه راه حل ارائه داده و مشکلات را حل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: بنده به عنوان یک متخصص فرهنگی با ده‌ها سال فعالیت در این حوزه به صراحت اعلام می‌کنم برای غلبه بر بسیاری از مشکلات از جمله مسائل اقتصادی اجتماعی و اخلاقی باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

وی یادآورشد: دشمن با استفاده از هزاران کانال و میلیون‌ها لشکر جرار مجازی به دنبال باورسوزی، ناامید کردن مردم و وارونه نشان دادن واقعیت های انقلاب اسلامی برای مردم است تا از این طریق به اهداف شوم خود برسد و بالاترین هنر ملت ما این است ست که در جنگ روحی و روانی بسیار نابرابر زمین نخورده و محکم و استوار در برابر دشمنان ایستاده است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان گفت: بدخواهان نظام سنگین‌ترین تحریم‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و علمی را علیه کشورمان اعمال کردند که بدترین آنها تحریم تکنولوژی بوده است.

آیت الله عاملی ادامه با بیان اینکه سرعت تحولات در دنیا بسیار بالا بوده و قدرت بهره وری به حد اعجاز رسیده است، گفت: اگر پا به پای تحولات علمی دنیا جلو نرویم ضرر خواهیم کرد و جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مراکز حساس تصمیم گیری برای سرنوشت کشور مبتلا به روزمرگی شوند، نمی‌توان بر مشکلات غلبه کرد و نمایندگان باید تلاش کنند با تصویب قوانین قابل اجرا مشکلات پیش روی کشور را حل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اختصاص 95 درصد از بودجه کشور به بخش جاری به 5 درصد به بخش عمرانی گرهی از مشکلات کشور باز نخواهد کرد و باید با خلاقیت و ابتکار و نوآوری برای کشور کسب درآمد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با گلایه از نحوه تقسیم عواید ناشی از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به صورت استانی گفت: توزیع عواید مالیات بر ارزش افزوده به صورت استانی عادلانه نیست چرا که بعضی از استانها صنعتی نبوده و کارخانجات و واحدهای تولیدی بزرگ ندارند.

همچنین در این دیدار ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تشریح اقدامات کمیسیون متبوع خود در مجلس و همچنین تشریح سفر اعضای کمیسیون به استان اردبیل گفت: طرح مدیریت تعارض منافع از اولویت های کمیسیون بوده که این طرح هفته آینده در صحن علنی بررسی خواهد شد. امی

به گفته اسماعیلی کلیات این طرح در مجلس رای آورده و هفته آینده بر روی جزئیات آن بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه فساد در ساختار اداری امروز پاشنه آشیل نظام شده است، گفت: تصویب این طرح از وقوع بسیاری از فسادها جلوگیری کرده و روزنه فساد در کشور را خواهد بست.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی کارکنان دولت را یکی دیگر از برنامه‌های کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد و گفت: در این باره هم با دولت به توافق رسیدیم و این طرح نیز در آینده نزدیک در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تلاش می‌کنیم تمامی کارگران فصلی و ساختمانی بیمه شوند.

اسماعیلی همچنین درباره بودجه مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: قبلاً این بودجه بین ده‌ها نهاد و دستگاه توزیع می‌شد که برای اولین بار منابع آن در شورای اجتماعی متمرکز شده است.

وی یادآور شد: حدود 7 هزار میلیارد تومان برای مقابله با آسیب های اجتماعی پیش بینی شده و هر کس برنامه‌ای در این زمینه داشته باشند کمیسیون حمایت های لازم را از آن خواهد داشت.

رئییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته کمیسیون اجتماعی از بعد نظارتی رتبه اول در بین کمیسیون های مجلس شورای اسلامی را کسب کرده است.

وی هدف از سفر به استان اردبیل را بررسی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی استان مانند حاشیه نشینی و مشکلات کارگران عنوان کرد و گفت: اعضای کمیسیون روز گذشته از شهرستانهای و گرمی بازدید کرده و در شورای اداری این شهرستان‌ها شرکت کردند.

ادامه دارد

برچسب‌ها

امام جمعه اردبیل: مراکز تصمیم‌گیری نباید دچار روزمرگی شوند 2