یک‌شنبه 22 مهر 1403

امام جمعه بافق: فتح خرمشهر جهاد شجاعت رزمندگان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه بافق: فتح خرمشهر جهاد شجاعت رزمندگان است

یزد - ایرنا - امام جمعه مرکز شهرستان بافق گفت: فتح خرمشهر در سوم خرداد سال 1361، آیینه به تمام معنا از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت ملت ایران و رزمندگان اسلام است.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی روز شنبه در نشست نکوداشت سوم خرداد، با گرامی داشت سالروز فتح خرمشهر و روز ملی مقاومت، ایثار و پبروزی اظهار کرد: پس از آزادسازی خرمشهر رزمندگان ایرانی در اولین اقدام خود در مسجد جامع خرمشهر نماز اقامه کردند.

وی معنویت، اعتقاد مذهبی، مجاهدت و مقاومت رزمندگان در سایه انقلاب اسلامی و عشق به امام راحل را که همواره حامی و پشتیبان رزمندگان اسلام بود رمز موفقیت در غلبه ایمان بر کفر و آزاد سازی خرمشهر برشمرد.

امام جمعه شهر بافق با بیان اینکه امام راحل فرمودند،«خرمشهر را خدا آزاد کرد» افزود: خبر پیروزی آزادسازی خرمشهر به سرعت پخش شد و ملت مسلمان ایران اسلامی را غرق در شادی و سرور کرد و مردم همیشه در صحنه با حضور در مساجد نمازشکر به جای آوردند و ندا الله اکبر سردادند.

به گفته سلیمانی در واقع فتح خرمشهر، دفاع مقدس را وارد مرحله نوینی کرد و برای اولین بار از شروع جنگ تحمیلی، ایران اسلامی در موضع قدرت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی جوانان ما باعث پیروزی در عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر شد تصریح کرد: باید در برابر توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی بایستیم و با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، نظام اسلامی را حفظ کنیم و به صاحب اصلی‌اش حضرت ولیعصر (عج) برسانیم.

امام جمعه بافق خاطرنشان کرد: روز سوم خرداد 1361 یکی از بارزترین جلوه‌های نصرالهی و یکی از مهمترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران است.

خرمشهر که بعد از 35 روز پایداری و مقاومت در چهارم آبان 1359 به اشغال دشمن درآمد، پس از 578 روز (19 ماه)، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده این شهر به اهتزاز در آمد.

شهرستان بافق 256 شهید، 80 آزاده و 480 جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرد که از این تعداد هشت شهید و 10 جانباز مربوط به عملیات بیت المقدس (آزادی خرمشهر) است.

مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*