سه‌شنبه 17 مهر 1403

امام جمعه زنجان: وجود بیماری کرونا در جامعه رو به فراموشی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه زنجان: وجود بیماری کرونا در جامعه رو به فراموشی است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: متاسفانه وجود بیماری کرونا در بین مردم در حال فراموشی است، در حالی‌که مردم باید بدانند که این بیماری تمام نشده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با قدردانی از خدمات مدافعان سلامت، با اشاره به اینکه این گروه در استان و کشور در حال جهاد هستند افزود: با بازگشایی تدریجی کسب و کارها و عادی‌سازی در بین مردم این ذهنیت وجود دارد که مشکل بیماری کرونا حل شده است.

وی اضافه کرد: بسیاری در جامعه به ویژه مردم این استان نسبت به موارد پیشگیرانه بیماری کرونا بی‌تفاوت شده‌اند و در این میان علاوه بر ارائه هشدارهای لازم سختگیری‌های رفتاری نیز باید اعمال شود.

امام جمعه زنجان، با اشاره به وضعیت آرامستان های این استان ادامه داد: در این خصوص باید مدیریت لازم انجام گیرد، مردم از تجمع در آرامستان‌ها بپرهیزند، افراد فوت شده با فاصله دفن شوند و علاوه بر آن، زمین محدود است باید قبرستان‌ها 2 طبقه باشد.

وی اظهار داشت: مراسم عزاداری در آرامستان‌ها برای پیشگیری از کرونا 45 دقیقه در نظر گرفته شود و برگزاری مراسم ترحیم در فضای باز مساجد موجب از کنترل خارج شدن این موضوع خواهد شد و باید در بهشت زهرا پروتکل‌های بهداشتی با جدیت و حساسیت بیشتری رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: بنابر گزارش‌هایی که از رستوران‌ها دریافت شده، پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و اجتناب از تجمع در این اماکن رعایت نمی‌شود و مهمان‌های زیادی را صاحبان مراسم دعوت می‌کنند.

وی اضافه کرد: بر مبنای همین گزارش به دلیل رعایت نکردن فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی تنها در مجلس عروسی در زنجان 44 نفر به کرونا مبتلا شده اند و این اخبار باید به مردم بیان شود.

حجت الاسلام خاتمی بر لزوم برخورد با صاحبان تالارهایی که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، تاکید کرد و گفت: باید صاحب این تالارها در استان جریمه شوند و خسارتی که به مردم وارد می کنند، باید از خودشان اخذ شود چرا که با سلامتی مردم شوخی نداریم.

وی اضافه کرد: باید هشدارهای لازم و آمارهای سرپایی نیز برای اطلاع مردم استان در خصوص بیماری کرونا داده شود تا افراد بیشتر نکات و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

حجت الاسلام خاتمی، با اشاره به راه‌اندازی مجدد استودیو سلامت در استان، گفت: در این خصوص اطلاع رسانی مستمر توسط مسؤولان امر انجام شود تا عموم مردم تصور نکنند که بیماری کرونا رخت بربسته است.

وی خاطرنشان کرد: همانطوریکه باید افرادی که موجب تضعیف روحیه مردم در خصوص بیماری کرونا می‌شود توجیه شوند، تمهیداتی نیز برای جلوگیری از عادی شدن این بیماری در استان اتخاذ شود.

امام جمعه زنجان همچنین از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان خواست، موارد تشخیص‌های سرپایی کرونا نیز به مردم اعلام شود تا بیشتر در جریان روند بیماری قرار بگیرند چرا که اعلام فوتی ها برای عموم عادی شده و در این میان به لحاظ اجتماعی و روانی همین موضوع بسیار نگران کننده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*