سه‌شنبه 24 مهر 1403

امام جمعه شهرکرد: مدیریت شهری از حرکت یکنواخت عبور کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه شهرکرد: مدیریت شهری از حرکت یکنواخت عبور کند

شهرکرد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: عبور از حرکت یکنواخت مدیریت شهری در شهرکرد و توجه به بایدها و نبایدها در مرکز استان ضروری است.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز چهارشنبه در نشست با شهردار، اعضای شورای اسلامی و تعدادی از مدیران شهرداری شهرکرد به مناسبت 31 اردی‌بهشت‌ماه روز شهرکرد تاکید کرد: این روز فرصت مغتنمی برای توجه به بایدها و نبایدها، مزیت‌ها و کاستی‌ها، ارتقای کیفی و کمی گفت و گوها و جمع‌آوری نظریه‌های مختلف در خصوص توسعه مرکز چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: هم‌اینک در بخش‌های مختلف مدیریتی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به خصوص در شهرکرد به شتاب نیاز است.

نکونام تصریح کرد: البته شتاب در فعالیت و امور مختلف باید هدف‌مند و به‌دور از روزمرگی و یکنواختی باشد.

وی یادآور شد: شهرکرد با موقعیت‌ها، پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به مدیریت تحول‌ساز و تحول‌آفرین نیاز دارد تا بتوان موقعیت‌های این شهر به از بالفعل به بالقوه تبدیل کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: متاسفانه با وجود فعالیت‌های قابل توجه در حوزه‌های مختلف مرتبط با مدیریت شهری مرکز استان اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی گفت: شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری با اقوام، تولید، ذخایر، فرهنگ‌ها، هنرها، خلاقیت‌ها و استعدادهای متنوع باید نماد تمامی ظرفیت‌ها، دارایی‌ها و توانمندی‌ها باشد.

نکونام تاکید کرد: در همین راستا شناسایی و ارایه راهکارهای متناسب با رشد عرصه‌های مختلف شهرکرد از سوی صاحب‌نظران ملی و محلی از طریق برگزاری فراخوان در دستورکار قرار گیرد.

وی افزود: برای رسیدن سریع‌تر به این اهداف شورای اسلامی شهرکرد به عنوان پارلمان محلی و شهری تاثیرگذار و نقش‌آفرین است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: نگاه‌ها و انتظارها از شورای اسلامی، شهرداری و مجموعه مدیریت شهری در مرکز استان فراوان است.

وی یادآور شد: تقویت تفاهم، وحدت‌نظر و دقت در امور از مهمترین راهکارهای دستیابی به تحول شهری به‌شمار می‌رود.

نکونام اظهار داشت: کارگروه‌های ویژه‌ای برای بررسی نظریه‌های مختلف درباره روند توسعه شهرکرد تشکیل و فعال شود.

وی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره آن گفت: در برهه کنونی، دولت در برنامه‌های خود برای کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع این ویروس، باید به شهرداری‌ها توجه جدی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: درآمدها، هزینه‌ها و مطالبات شهرداری‌های استان به‌ویژه شهرداری شهرکرد به‌همراه کمبودها و ضعف‌ها مشخص و به استانداری و وزارت کشور اعلام و ارائه شود.

وی با قدردانی از تلاش ویژه کادر پزشکی، بهداشت و درمان برای مقابله با ویروس کرونا افزود: شدت شیوع این ویروس در استان‌ها همجوار باعث نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی برای مردم و مسوولان چهارمحال و بختیاری شده است.

نکونام تصریح کرد: در این راستا شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی، نیروی انتظامی، نیروهای امنیتی و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان برای حفظ وضعیت مطلوب کنونی و جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در استان کمک کنند.

وی، با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر و توقع بسیاری از مومنان برای برگزاری نماز عید فطر یادآور شد: نماز عید فطر امسال در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد و خیابان‌های اطراف آن برگزار نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: نماز عید فطر در سال‌جاری به‌صورت محدود در برخی مسجدها و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی گفت: در برگزاری مراسم مرتبط با شب‌های قدر مردم با فرهنگ استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، شب زنده‌داری کردند.

نکونام تاکید کرد: مدیریت شهری شهرکرد از نوآوری‌ها، خلاقیت‌ها، ایده‌ها، طرح‌ها و نظریه‌پردازی‌ها بهره‌گیری کند.

وی افزود: مدیریت شهری در شهرکرد همچنین به مبلمان، معماری، المان‌ها (نشانه‌ها)، فضای سبز، میدان‌ها، بلوارها، نمایش و مناسبت‌های شهری توجه جدی داشته باشد.

نکونام تصریح کرد: شهردار، اعضای شورای اسلامی و مجموعه فعالان مدیریت شهری از هرگونه اعمال نفوذ و توجه به سلیقه‌های شخصی جناح‌ها و احزاب سیاسی دوری و پرهیز کنند.

وی یادآور شد: مدیریت شهری باید با دیدگاهی بلند، همراه با صعه‌صدر و با رعایت مصالح مردم و منافع شهر فعالیت کند.

به گزارش ایرنا، در این نشست شهردار، معاونان شهرداری و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهرکرد دیدگاه‌ها خود در خصوص برنامه‌ها برای توسعه مرکز چهارمحال و بختیاری را ارایه کردند.

شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری 200 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*