دوشنبه 18 تیر 1403

امام جمعه همدان: ستاد مردمی کرونا در مورد فرهنگ‌سازی ورود کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه همدان: ستاد مردمی کرونا در مورد فرهنگ‌سازی ورود کند

همدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه ستاد مردمی کرونا باید در زمینه فرهنگ‌سازی ورودی جدی داشته باشد گفت: گاهی به دلیل خستگی و یا مشکلات مالی، رعایت مسائل بهداشتی کمرنگ‌تر از گذشته شده است، بنابراین در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی داریم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی روز دوشنبه در کارگروه سازماندهی و مشارکت های مردمی استان همدان افزود: درست است که دبیری این ستاد بر عهده بسیج است و کمیته‌های آن نیز از نهادهای حاکمیتی است، اما آنچه باید ظهور و بروز داشته باشد و عملیاتی شود، ورود خود مردم در عرصه مقابله با بیماری است.

وی با قدردانی از اقدامات همه نهادها و گروه‌های جهادی و مردمی در عرصه مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: هر جا که سابقه حضور و مشارکت مردم را داریم با موفقیت‌های خوبی مواجه بوده‌ایم و لذا در برخی از کمیته‌ها که در گذشته حضور مردم کمرنگ بوده، باید تلاش کنیم تا به معنای واقعی مردم را پایه کار بیاوریم.

امام جمعه همدان رفع مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع این بیماری را از دیگر وظایف این کارگروه برشمرد و خاطرنشان کرد: در کنار بحث فرهنگ سازی، باید بتوانیم ضمن شناسایی افرادی که دارای مشکلات مالی هستند، همانند حرکتی که در گذشته پس از فرمایشات مقام معظم رهبری انجام شد، به کمک های مومنانه بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی ادامه داد: توجه به وضعیت خود کادر درمان نیز از موارد ضروری است که باید نسبت به آن برنامه ریزی جدی توسط ستاد صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کادر درمانی پس از ماه ها تلاش شبانه روزی، خسته شده‌اند، گفت: ستاد مردمی و گروه‌های جهادی ما با آموزش‌ها و دوره‌هایی که گذرانده‌اند آماده حضور در بیمارستان ها و مراکز درمانی برای کمک به کادر درمان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه تجربه موفقی از حضور طلاب و گروه های جهادی و بسیج در کمک به کادر درمان در سراسر کشور وجود دارد، عنوان کرد: البته کار تخصصی به معنا خاص، مد نظر ما نیست، اما این افراد می توانند در عرصه عمومی و انجام کارهای بیماران به کمک کادر درمان بروند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه طلاب استان آمادگی کامل برای کمک به کادر درمان را دارند گفت: طلاب حوزه علمیه همدان با تمام وجود حاضر هستند تا هر جا که ستاد استان لازم ببیند برای مقابله با این ویروس ورود کنند.

وی خواستار توجه جدی به راهکارهای پیشگیری ابتلا به کرونا شد و افزود: بین طب سنتی و طب جدید نباید حس رقابت ایجاد شود بلکه باید هر آنچه به اصلاح وضعیت بیماران کمک می کند، اجرایی و عملیاتی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با اشاره به اینکه در روند انجام کار باید از موازی کاری‌ها جلوگیری کنیم، گفت: در کار تشکیلاتی گاهی با تداخلاتی مواجه هستیم و لذا نیازمند تدبیری در این راستا هستیم تا از موازی کاری‌ها نجات پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه محور فعالیت ستاد مردمی در محلات، مساجد و پایگاه های بسیج است، گفت: جایگزینی به جای مساجد نمی‌توان در محلات نام برد، چرا که هم در عرصه کمک‌های مومنانه، فرهنگ سازی و شناسایی مشکلات محله و افرادی که دچار مشکل شده‌اند مسجد و پایگاه های بسیج دارای نقشی اصلی است.

*س_برچسب‌ها_س*