پنج‌شنبه 19 مهر 1403

امر به معروف و نهی از منکر نیازمند عرفی شدن است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امر به معروف و نهی از منکر نیازمند عرفی شدن است

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان بیان کرد: حجاب و عفاف یکی از امور مربوط به امر به معروف و نهی از منکر و نیازمند عرفی شدن و پذیرش اجتماعی است.

آیت الله رسول فلاحتی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی گیلان با موضوع عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر افزود: باید در این راستا از تدبیر و راهکارهای اندیشمندان بهره جست چرا که دشمن مبانی اولیه ما را هدف گرفته است. وی بر ضرورت وحدت رویه در خصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت باید از خود آغاز کنیم ضمن آنکه در این راستا کارهای زیادی در این خصوص انجام شده اما باید بیشتر تلاش شود.

وی عنوان کرد: در این زمانه کرونا که فضای آموزشی بصورت آنلاین برگزار می شود نباید از ترویج مقوله عفاف و حجاب به عنوان محوری بنیادی غافل شد. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این زمینه بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف در جامعه اقدامات فرهنگی مطلوبی چون حمایت از آثار فرهنگی و هنری با موضوع توسعه فرهنگ عفاف و حجاب انجام شده است. فیروز فاضلی اظهار داشت: ترویج الگوهای مناسب در راستای عفاف و حجاب، برگزاری بیش از 50 نمایشگاه در این خصوص و همکاری با رسانه ها در راستای حساسیت افزایی با موضوع خانواده و آسیب های اجتماعی از دیگر اقداماتی بوده که در این راستا انجام شده است. وی، نظارت و رصد رسانه های مکتوب، مجازی، آثار تولیدی سینمایی استان و همکاری با فیلمسازان در این خصوص را از دیگر اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکر کرد. وی از رسانه ها خواست: بیش از همیشه به فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام داشته باشند. فاضلی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: امسال اربعین دفاع مقدس است و این فرهنگ به کمال باید در ما تداوم پیدا کند.

*س_برچسب‌ها_س*