شنبه 29 اردیبهشت 1403

«امید» درنای سیبری مُرده است؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
«امید» درنای سیبری مُرده است؟

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص سفر نکردن امید (درنای سیبری) به ایران و تالاب میانکاله در سال جاری توضیح داد. مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص سفر نکردن امید (درنای سیبری) به ایران و تالاب میانکاله در سال جاری توضیح داد. به گزارش عرشه آنلاین، غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درباره...

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص سفر نکردن امید (درنای سیبری) به ایران و تالاب میانکاله در سال جاری توضیح داد.

به گزارش عرشه آنلاین، غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درباره دیر کردن امید در سفر به ایران و تالاب میانکاله گفت: امسال فصل پاییز هوا چندان سرد نشده بود. زمستان هم آمد، اما باز هوا چندان سرد نیست.

وی افزود: این امکان وجود دارد که امید آمده و وسط راه توقف کرده باشد. این پرنده هم تابع اثرات اقلیمی است. البته این قسمت خوب ماجراست که امید وسط راه مانده باشد.

ابدالی اظهار کرد: اینکه امید دیر به ایران بیاید سابقه دارد. به عنوان مثال، در سال 1388، این پرنده آذرماه به ایران آمد. یک سال هم که به نظرم سال 87 یا 86 بود اصلا امید به ایران نیامد. شاید اگر یک شوک سرمایی ایجاد شود، امید بیاید.

«امید» ردیاب دارد؟

وی درباره اینکه چرا به امید ردیاب نصب نکرده‌اید، اظهار داشت: برای امید ردیاب نصب نکردیم چون از این گونه فقط یکی باقی مانده است، برای نصب ردیاب باید پرنده را زنده‌گیری می‌کردیم و این فرایند تا حدودی خطرناک است، بنابراین ریسک آن را قبول نکردیم.

ابدالی درباره وضعیت رویا (جفت ماده امید) گفت: شرایط رویا خوب است و داخل قفس مخصوص خودش نگهداری می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه در صورت نیامدن امید تکلیف رویا چه می‌شود، توضیح داد: در این باره یک کمیته تخصصی داریم که باید تصمیم‌گیری کند کجا نگهداری شود.

منبع: ایرنا هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

«امید» درنای سیبری مُرده است؟ 2