شنبه 14 مهر 1403

امیرعبداللهیان: موضوعات حاشیه‌ای نباید روابط خوب ایران و نروژ را تحت‌الشعاع قرار دهد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
امیرعبداللهیان: موضوعات حاشیه‌ای نباید روابط خوب ایران و نروژ را تحت‌الشعاع قرار دهد

وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با همتای نروژی خود گفت: نباید اجازه داد برخی موضوعات حاشیه‌ای روابط خوب دو کشور را تحت الشعاع قرار دهد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و «اسپن بارت اید» وزیر امور خارجه نروژ پنجشنبه در تماس تلفنی، در مورد مناسبات دوجانبه، آخرین تحولات فلسطین و تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان با تبریک سال نو میلادی به دولت و مردم نروژ گفت: نباید اجازه داد برخی موضوعات حاشیه‌ای روابط خوب دو کشور را تحت الشعاع قرار دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: اتفاق نظر داریم که تداوم رایزنی میان تهران و اسلو به گسترش روابط در ابعاد مورد علاقه کمک شایانی خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم غزه و کرانه باختری و تقدیر از اقدام دولت آفریقای جنوبی در طرح شکایت از این رژیم گفت: لازم است نسل‌کشی علیه غزه و کرانه متوقف و محاصره انسانی فورا خاتمه یابد.

امیرعبداللهیان افزود: ورود آمریکا به جنگ مستقیم علیه غیرنظامیان و زنان و کودکان غزه خطای راهبردی آمریکا است. ما از روز‌های آغاز بمباران و نسل کشی در غزه هشدار دادیم که جنگ راه حل نیست، اما در صورت تداوم کشتار غیرنظامیان غزه و کرانه دامنه جنگ توسعه می‌یابد. این هشدار بواسطه شناخت ما از وضعیت منطقه در حمایت از فلسطین است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی