چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

انتظار پیشرفت در توافق هسته‌ای ایران در سازمان ملل را نداریم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
انتظار پیشرفت در توافق هسته‌ای ایران در سازمان ملل را نداریم

مشاور امنیت ملی دولت آمریکا گفته است که انتظار پیشرفت در توافق هسته‌ای ایران در سازمان ملل را نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت که آمریکا انتظار ندارد در مجمع عمومی این هفته سازمان ملل متحد در ارتباط با توافق هسته‌ای 2015 ایران پیشرفتی حاصل شود.

سالیوان در عین حال گفت که واشنگتن برای ازسرگیری پایبندی هر دو طرف به این توافق باز است.

جیک سالیوان همچنین افزود: رئیس جمهور آمریکا تکرار خواهد کرد که ایالات متحده برای بازگشت متقابل پایبندی به توافق آماده شده است. ما برای انجام تعهدات خود و پذیرفتن آن می‌توانیم روش مشخصی داشته باشیم.

پیش از این، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران که برای شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، صبح سه شنبه با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

رئیسی در این دیدار با تأکید بر اینکه ایران آماده دستیابی به یک توافق عادلانه و پایدار است، لازمه حصول این توافق را تضمین‌های اطمینان‌بخش و بسته شدن پرونده‌های پادمانی ایران خواند و گفت: سطح همکاری‌ها و روابط ایران و فرانسه قابل ارتقا است، ضمن اینکه اروپا باید در عمل نشان دهد که سیاست‌های آن مستقل است و تابع خواست و سیاست آمریکا نیست.

رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به خروج آمریکا از برجام و نقض تعهدات آن، و همچنین عمل نکردن اروپایی‌ها به تعهدات خود به منظور انتفاع اقتصادی ایران از توافق، افزود: با وجود خروج یکجانبه آمریکا از توافق و خسارات ناشی از آن، خواسته جمهوری اسلامی برای دریافت تضمین‌های اطمینان‌بخش یک خواسته کاملاً معقول و منطقی است.