شنبه 15 اردیبهشت 1403

انتقال بیش از 180 هزار سند صندوق تأمین خسارت بدنی به معاونت اسناد ملی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
انتقال بیش از 180 هزار سند صندوق تأمین خسارت بدنی به معاونت اسناد ملی

به گزارش خبرگزاری فارس، معاونت اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی با هدف تسری قانون اسناد ملی به بانک‌ها، بیمه‌ها و صندوق‌های اقتصادی، قرارداد همکاری با صندوق تأمین خسارت‌های بدنی منعقد کرد.

همکاری‌های فیمابین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و صندوق بیمه خسارت بدنی در حوزه انتقال مجموع اسناد مربوطه به آرشیو ملی، آماده‌سازی و نگهداری موقت اسناد صندوق در مخازن امانی آرشیو ملی، تنظیم و توصیف اسناد صندوق، ورود اطلاعات و ذخیره‌سازی اسناد تنظیم و توصیف شده در سامانه «محفا» صندوق، دیجیتال‌سازی اسناد صندوق و ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی در حوزه آرشیو، تنظیم و توصیف و حفاظت و نگهداری اسناد همکاری از محورهای این سند همکاری مشترک است.

در راستای اجرایی شدن مفاد این سند همکاری در مرحله نخست، بیش از 180 هزار پرونده از اسناد و مدارک صندوق تأمین خسارت بدنی به مخازن امانی معاونت اسناد ملی انتقال داده شد تا پس از آماده‌سازی، اطلاعات مورد نیاز در سامانه محفا در اختیار صندوق مذکور قرار داده شود.

صندوق تأمین خسارت‌های بدنی به موجب بند 94 قانون بودجه سال 1390 کل کشور، به عنوان نهاد عمومی غیردولتی مستقلی شناخته‌شده و به فهرست قانون نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی مصوب 1373 الحاق شد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

آرشیو ملی معاونت اسناد ملی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
انتقال بیش از 180 هزار سند صندوق تأمین خسارت بدنی به معاونت اسناد ملی 2