جمعه 15 تیر 1403

انجام 110 هزار بازرسی از بنگاه‌های املاک در کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
انجام 110 هزار بازرسی از بنگاه‌های املاک در کشور

یاسر دستمالچیان دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه با مجموع اقدامات انجام شده براساس قوانین مصوب در دولت سیزدهم 110 هزار بازرسی از بنگاه‌های املاک انجام شد و بیش از 300 میلیارد تومان جریمه اخذ شد.

دستمالچیان با اعلام اینکه طبق بررسی ها از 180 هزار واحد بنگاه معاملات املاک 18 هزار و500 بنگاه املاک غیر مجاز شناسایی شد از کاهش این تعداد واحد غیر مجاز براساس موارد برخوردی همچون پلمب و الزام به اخذ مجوز به 14 هزار واحد خبر داد.

وی تصریح کرد: مشاوران املاک مکلف هستند با بارگذاری مدارک خود در درگاه ملی مجوزها طی 10 روز پروانه کسب را دریافت کنند.

دستمالچیان اظهار کرد: دریافت پروانه کسب منوط به دریافت پروانه تخصصی است و مشاوران املاک مکلف هستند با گذراندن دوره های آموزشی و اخذ موفقیت در آزمون پروانه تخصصی خود را دریافت و فعالیت تخصصی خود را ادامه دهند.

وی توضیح داد: در دولت رئیس جمهور شهید ابتکار کنترل بازار مسکن اجرا و عملیاتی شد. در همین رابطه در 88مین ستاد هماهنگی دولت وزارت صنعت معدن و تجارت مکلف شد تا کلیه راهبری و سیاست گذاری مشاوران املاک را به وزارت راه وشهرسازی تفویض کند. همچنین طبق قانون مصوب سال 1401 وزارت راه وشهرسازی متعهد شده است تا بر توزیع مسکن نظارت داشته باشد برهمین اساس نیز گشت های مشترک با حضور تعزیرات و اتاق اصناف در وزارت راه وشهرسازی شکل گرفت.

دستمالچیان افزود: همزمان با مصوب شدن این در ستاد سران قوا کنترل بازار مسکن به تصویب رسید و براساس آن سازمان تعزیرات مکلف شد تا در صورت تخلف نسبت به پلمب و جریمه 10 برابری از بنگاه های متخلف اقدام کند.

وی با بیان اینکه گشت های مشترک ارزیابی بنگاه های مشاوران املاک کار خود را از تهران و شهرستان های پردیس آغاز کرد از تسری این اقدام مهم با مجوز رئیس جمهور به کل کشور خبر داد.

در حال تکمیل

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی