شنبه 1 اردیبهشت 1403

انجمن حرفه ای گردشگری سلامت استان اردبیل تشکیل شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
انجمن حرفه ای گردشگری سلامت استان اردبیل تشکیل شد

اردبیل - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: برای توسعه و رونق صنعت گردشگری، انجمن حرفه ای گردشگری سلامت در استان تشکیل شد.

صغری فرشی روز جمعه با اشاره به برگزاری انتخابات و تنظیم اساسنامه انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت استان اردبیل افزود: با تشکیل انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت، روند ساماندهی خدمات به گردشگران سلامت در استان تسهیل می‌شود.

وی ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها طبق مصوبه هیات وزیران، فعالیت تشکل‌های حرفه‌ای صنعت گردشگری به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی، همکاری و همیاری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و گردشگری برای پیشبرد اهداف گردشگری و نیز بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی و تلاش برای بالا بردن سطح آگاهی‌های اعضا را از جمله اهداف تشکیل این انجمن عنوان کرد.

او با اشاره به ثبت یک میلیون و 500 هزار تردد در پایانه مرزی بیله‌سوار در شمال استان با وجود شرایط کرونایی، بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر آذری ها با هدف گردشگری سلامت از جمله استفاده از خدمات درمانی، آب درمانی و سایر ظرفیت‌ها به اردبیل سفر می کنند، تشکیل انجمن حرفه‌ای سلامت استان باعث ساماندهی فعالیت‌ها در این حوزه خواهد شد.

فرشی تندرستی و درمان را 2 مولفه گردشگری سلامت عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در هر 2 شاخص اردبیل از استان‌های مستعد است، برای همین با اخذ مجوزهای لازم اقدام به تشکیل انجمن حرفه ای گردشگری سلامت شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: امیدواریم با راه‌اندازی این انجمن حرفه‌ای زمینه برای رونق گردشگری سلامت در استان فراهم شده و منطقه از ثمرات آن بهره مند شود.

استان اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر 32 واحد هتل با بیش از 2 هزار و 600 تخت، 87 واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و 400 تخت، 98 واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و 600 تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با 40 تخت، 2 واحد مجتمع گردشگری با 150 تخت و دهها واحد اقامتگاه بوم‌گردی با بیش از 150 تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود 6 میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

*س_برچسب‌ها_س*