چهارشنبه 11 مهر 1403

انسان‌سازی و فرهنگ‌سازی اولویت حوزه فرهنگ باشد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
انسان‌سازی و فرهنگ‌سازی اولویت حوزه فرهنگ باشد

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کار ما در حوزه فرهنگ بسیار سنگین و زیاد است، مهم‌تر از همه اینکه باید به فکر انسان سازی و فرهنگ‌سازی باشیم.

محمود شالویی شامگاه امروز (14 بهمن‌ماه) در آیین تودیع و معارفه مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، اظهار کرد: همه دنیا هم که روبه‌روی ما بایستدف مگر می‌توانند در اراده ما خللی وارد کنند، اگر ما بتوانیم استوانه‌های فرهنگی خود را مستحکم کرده و همان چیزی که امام راحل و مقام معظم رهبری از ما خواستند را اجرا کنیم، نباید از چیزی هراس داشته باشیم.

وی افزود: ما در حوزه فرهنگ خیلی کار داریم و کار ما سنگین است، مهم‌تر از همه اینکه باید به فکر انسان، انسان‌سازی و فرهنگ‌سازی باشیم.

این مسئول تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم هماهنگ با فرهنگی که می‌تواند با تعالیم ما سازگار باشد، برنامه‌ها را ارائه دهیم؛ آن‌وقت زندگی، آیین، فرهنگ و بینش همه می‌تواند ما را از هر سختی براند و به فلاح و رستگاری برساند و این کار در عین سختی، آسان هم است.

شالویی ادامه داد: ما امروز در شرایطی هستیم که این شرایط را پیش از این هم تجربه کرده بودیم. تحریم و تهدید همیشه بوده و اگر هم دنیا خنده‌ای به روی ما داشته باشد، به خاطر منافع خودشان است.

وی عنوان کرد: عزتی که امروز در دنیا داریم باعث شده است تا هیچ‌وقت بدخواهان جرات نکنند به ما چپ نگاه کنند، چون می‌دانند ما چه تفکر، آیین و پیشینه‌ای داریم. دشمنان فقط به دنبال ضرر و زیان رساندن به ما هستند، این در حالی است که اگر ما قرآن، آیین، تعالیم و اندیشه اساسی خود را نگه داریم، برنده خواهیم بود.

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کار فرهنگ‌سازی، کار مهمی بده و فقط بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست. ما نمی‌توانیم همه را ارشاد کنیم ولی می‌توانیم کار اساسی انجام دهیم، گفت: عدالت در بحث فرهنگ جامعه هم وجود داشته و معتقدیم موضوع عدالت فرهنگی، تقسیم و توزیع عادلانه برای همه کشور یک امر بوده و ما باید این کار را انجام دهیم.

این مسئول بیان کرد: ساخت یادبود برای شیخ شهاب‌الدین سهروردی در دست اقدام بوده و تحقق این موضوع می‌تواند قطب گردشگری برای حوزه‌های عرفانی و معرفتی به وجود آورده و خیل علاقه‌مندان جهانی را به خود معطوف کند.

وی با بیان اینکه هیچ واقعیتی در تاریخ ثبت نخواهد شد، مگر اینکه با هنر آمیخته شود، خاطرنشان کرد: ما همه برنامه‌ها را در این حوزه برای استان‌ها در نطر گرفتیم و انتظار داریم مسئولان فرهنگی تلاش کنند تا فرهنگ ناب را به بهترین شکل ارائه دهند.

انتهای پیام

انسان‌سازی و فرهنگ‌سازی اولویت حوزه فرهنگ باشد 2
انسان‌سازی و فرهنگ‌سازی اولویت حوزه فرهنگ باشد 3
انسان‌سازی و فرهنگ‌سازی اولویت حوزه فرهنگ باشد 4
انسان‌سازی و فرهنگ‌سازی اولویت حوزه فرهنگ باشد 5