چهارشنبه 11 مهر 1403

انقلاب اسلامی ایران، تنها انقلابی است که بدون اتکا به بیگانگان اتفاق افتاد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
انقلاب اسلامی ایران، تنها انقلابی است که بدون اتکا به بیگانگان اتفاق افتاد

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: تنها انقلابی که در 150 سال گذشته در دنیا بدون اتکا به بیگانگان، غرب و شرق اتفاق افتاده، انقلاب اسلامی ایران با رهبری مجتهد فقیه، عادل، جامع‌الشرایط، شجاع و دارای بینش سیاسی و ملتی است که دلداده اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) است که با ایمان و همدلی و باور به وعده الهی وارد میدان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت امام محمدتقی‌الجواد (ع) اظهار داشت: امام رضا (ع) فرمودند بابرکت‌ترین و باارزش‌ترین مولود جهان اسلام برای شیعیان ما ولادت امام جواد (ع) است و خداوند هیچ فرزند و مولودی در اسلام بابرکت‌تر از امام جواد (ع) برای شیعیان نیافریده است.

وی با اشاره به در پیش بودن ولادت باسعادت امام علی (ع) خاطرنشان کرد: یکی از القاب و عناوین بسیار مبارک و ارزشمند امیرالمونین (ع) «نباءالعظیم» است.

آیت‌الله خاتمی افزود: خداوند، مخلوق تمام هستی است اما بر اساس حکمت به بعضی از زمان‌ها و مکان‌ها نگاه ویژه‌ای دارد که از جمله آن‌ها سحرگاهان هر روز، روزهای جمعه، ماه مبارک رمضان و خانه کعبه است.

امام جمعه زنجان گفت: از ابوحمزه ثمالی، روایت است که از امام محمدباقر (ع) پرسیدم نباءالعظیم چیست؟ گه ایشان فرمودند جدم (امیرالمونین «ع») فرمودند به خدا سوگند نباء عظیمی که قرآن از آن یاد می‌کند، من هستم و هیچ نعمتی بالاتر از من وجود ندارد و من بالاترین نعمت، آیه و نشانه خداوند هستم.

وی با اشاره به نحوه تولد حضرت علی (ع) در خانه کعبه افزود: نباء عظیم، وجود مقدس امیرالمومنین (ع) است که با عنایت خداوند در مقدس‌ترین مکان دنیا یعنی خانه کعبه به دنیا آمد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صمیمانه از حضور پرشور، غرورآفرین، ماندگار و با معنای امت حزب‌الله ایران به‌خصوص اقشار مختلف مردم پایتخت شور و شعور حسینی و دیار غواصان دریادل با هیجان، شور، احساس، عاطفه و قدرت تمام در راهپیمایی 22 بهمن تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دنیا تقریباً 150 سال قبل به 2 قدرت غرب و شرق تقسیم شده بود که آمریکا در راس قدرت غربی با تفکر امپریالیستی سرمایه‌داری و شوروی در راس قدرت شرق با تفکر سوسیالیستی و کمونیستی قرار داشت و هر حرکت سیاسی و اجتماعی در هر گوشه از دنیا باید با حمایت یکی از این 2 قدرت اتفاق می‌افتاد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ایران در این تقسیم‌بندی، جزء بلوک غرب بود، خاطرنشان کرد: غرب و شرق در یک مساله که حمایت از رژیم پهلوی بود به وحدت رسیدند و این قاعده بیش از 70 سال بر دنیا حاکم بود اما قیام و حرکتی در سال 1342 با رهبری فقیه جامع‌الشرایط، بصیر و زمان‌شناس یعنی امام خمینی (ره) شروع شد که منجر به زندانی و تبعید امام خمینی (ره) شد.

وی افزود: زندانی و تبعید امام خمینی (ره)، ایدئولوژی انقلاب را در قالب کلاس درس ولایت شروع کرد و غرب و شرق نیز در برابر تمام مبارزات و شکنجه‌ها ساکت بودند و حتی فکر نمی‌کردند که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به حضور پرشور ملت ایران بعد از 43 سال در راهپیمایی 22 بهمن گفت: آمریکا بعد از 43 سال هنوز ایران، انقلاب و ملت ایران را نشناخته چرا که چشم بصیرت و بینا ندارد.

وی با بیان اینکه به زعم آمریکا، انقلاب اسلامی ایران بعد از گذشت یک ماه، شکست‌خورده بود، اظهار داشت: 8 سال، دنیا را در برابر ملت ایران قرار دادند و جنایات متعدد، محاصره اقتصادی و تحریم‌ها و فشارهای مختلف را بر ما تحمیل کردند اما بعد از این همه فشار و تحریم هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: تنها انقلابی که در 150 سال گذشته در دنیا بدون اتکا به بیگانگان، غرب و شرق اتفاق افتاده، انقلاب اسلامی ایران با رهبری مجتهد فقیه، عادل، جامع‌الشرایط، شجاع و دارای بینش سیاسی و ملتی است که دلداده اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) است که با ایمان و همدلی و باور به وعده الهی وارد میدان شدند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران در مقابل انواع شدیدترین و وحشیانه‌ترین توطئه‌های دنیا ایستاده و تبعیت از ولایت را نیروی اصلی ایستادگی برای خود می‌داند چرا که امام راحل فرمودند عوامل موجده انقلاب همان عوامل مبقیه انقلاب نیز هستند.

انتهای پیام /