یک‌شنبه 22 مهر 1403

انقلاب اسلامی تحول‌آفرین بود / امید به آینده از ابزار پیشرفت نظام اسلامی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
انقلاب اسلامی تحول‌آفرین بود / امید به آینده از ابزار پیشرفت نظام اسلامی

آیت‌الله ناصری امام جمعه یزد گفت: حرکت‌هایی که در دنیا برای تشکیل یک حکومت انجام می‌گیرد بر مبنای مادیات، سیاست‌بازی و قدرت طلبی است اما انقلاب ما جنبه مادی صرف ندارد و تحول آفرین بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما تحول‌آفرین بود، گفت: بین انقلاب و حرکت انقلابی ما در ایران و حرکت‌هایی که در دنیا انجام می‌گیرد تفاوت است، انقلاب ما تبدیل یک رژیم به رژیم دیگر نبود بلکه انقلابی تحولی برای رسیدن به کمال و خدا بود.

وی ادامه داد: حرکت‌هایی که در دنیا برای تشکیل یک حکومت و یا ایجاد کودتا انجام می‌گیرد بر مبنای مادیات، سیاست‌بازی و قدرت‌طلبی است و حتی حرکت آنها برای پیشرفت تکنولوژی نیز برای راحت‌طلبی و خوش‌گذرانی انجام می‌گیرد اما انقلاب ما اینگونه نبوده و نیست.

امام جمعه یزد عنوان کرد: سیره و سبک حرکت‌های دنیا بر مبنای مادیات است و برنامه‌ریزی آنها نیز همین است که هر کس قدرت و پول بیشتری داشته باشد حاکمیت متعلق به اوست اما اسلام و انقلاب اسلامی ما مقام بالای انسانیت و هدف زندگی که حرکت به‌سوی خداست را دنبال می‌کند.

ناصری ادامه داد: خداشناسی و جنبه الهی معنوی در وجود و سرشت همه انسان‌ها گذاشته شده است و انسان علاوه بر توجه به مادیات و پیشرفت‌های دنیایی باید پله‌های ترقی و پیشرفت در مسیر خدایی را طی کند، خدا را در جامعه حاکم کند و به بالاترین درجات برسد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی جنبه مادی صرف ندارد و این فصل ممیز با حرکت‌های دنیا است، گفت: امام خمینی (ره) نیز به این دلیل پایه‌گذار و بنیانگذار این انقلاب بود تا ریشه طاغوت و فساد را از ایران برکند و خداوند را بر جامعه حاکم کند و مردم نیز با برپایی این حکومت در مسیر جنبه الهی معنوی که در وجودشان قرار دارد حرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تأکید کرد: دشمنان ما از اینکه کشوری به اسم خدا پیشرفت کند و استقلال داشته باشد واهمه دارند چرا که این انقلاب و حاکمیت خدایی مانع از قدرت‌طلبی و سلطه گری آنها می‌شود و به همین دلیل برای کوباندن این انقلاب دست‌به‌دست هم داده‌اند.

ناصری ضمن تأکید بر لزوم هوشیاری و بصیرت مردم ادامه داد: دشمنان به دنبال تضعیف این نظام اسلامی و تفرقه‌اندازی بین مردم ما هستند چرا که نمی‌خواهند این ایده و حاکمیت خدایی که هم می‌تواند دنیا و هم آخرت مردم را اداره کند و به‌سوی خدا برساند پیاده شود و نمی‌خواهند جامعه‌ای امام زمانی شکل بگیرد.

امام جمعه یزد تأکید کرد: دشمن درصدد است تا ابزار پیشرفت را از ما بگیرد و راه‌های پیشرفت این نظام و انقلاب اسلامی را با جنگ، تحریم، تفرقه‌اندازی و... سد کند تا بتواند ایده و حاکمیت خدایی را از ما بگیرد و ما را به زمان جاهلیت برگرداند.

ناصری امید به آینده را از ابزار پیشرفت این نظام و انقلاب دانست و ادامه داد: دشمن با حیله‌گری به دنبال این است که امید به آینده به‌عنوان یکی از ابزار پیشرفت ما را از ما بگیرد و با تسلط بر افکار و اذهان ما امید را از دل بیرون برد و ناامیدی را بکارد که اگر موفق شود فلج می‌شویم و دیگر پیشرفتی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: همه باید بصیرت داشته باشیم و از علما، بزرگان، امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شهدا ازجمله شهید حاج قاسم سلیمانی الگو بگیریم و در مقابل شرک و کفر ایستادگی، صبر و مقاومت کنیم و هرگز امید به آینده را از دست ندهیم و در مقابل وسوسه‌ها، دروغ‌ها و تفرقه‌افکنی‌های دشمن گوش به فرمان رهبری و ولایت باشیم که این راه حقیقت و راستی است.

انتهای پیام /