جمعه 30 شهریور 1403

اهدای لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان نیازمند در جنوب تهران

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اهدای لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان نیازمند در جنوب تهران

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، شهرداری منطقه 15 در اقدامی خیرخواهانه با همراهی خیرین به دانش‌آموزان نیازمند این منطقه، لوازم‌التحریر اهدا می‌کند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی مالمیر؛ معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 15 از مشارکت اداره سلامت این منطقه با 73 اثر هنری در دومین دوره جشنواره «گنجینه‌های شهر تهران» ویژه سالمندان خبر داد.

وی گفت: اداره سلامت منطقه 15 با ارائه 73 اثر در رشته‌های هنرهای دستی، شامل نقاشی، خوشنویسی، قالی‌بافی، قلاب‌بافی، معرق، آثار حجمی، خیاطی و دوخت‌های تزئینی، در این جشنواره حضور چشمگیری داشته است. این آثار همگی به دبیرخانه جشنواره در خانه استاد معین در شهرداری منطقه 14 تحویل داده شدند.

مالمیر تأکید کرد: جشنواره "گنجینه‌های شهر تهران" فرصتی ارزشمند برای نمایش استعدادها و هنرهای دستی شهروندان تهرانی در رشته‌های متنوع است.

وی خاطرنشان کرد: اداره سلامت منطقه 15 با مشارکت فعال خود در این رویداد، نقش مهمی در ترویج و حفظ هنرهای سنتی و اصیل ایرانی ایفا کرده است.

اهدای 3830 بسته لوازم‌التحریر و 1040 بسته معیشتی به دانش‌آموزان کم‌برخوردار

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 15 در ادامه از اهدای 3830 بسته لوازم‌التحریر و 1040 بسته معیشتی به دانش‌آموزان کم‌بضاعت منطقه 15 همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: اهدای این اقلام به دانش‌آموزان کم‌بضاعت می‌تواند به ادامه تحصیل آنها و موفقیت در مسیر آموزشی‌شان کمک کند.

مالمیر ادامه داد: این بسته‌ها شامل اقلامی همچون کیف، کفش، مداد، خودکار، دفتر، و جامدادی بوده و همچنین 1040 بسته معیشتی و 125 بن شهروند به ارزش یک میلیون تومان به همراه 10 دست لباس و دارو به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شده است.

وی افزود: 500 قلم لوازم ورزشی و 8000 قلم لوازم‌التحریر شامل پوشه، ماژیک، مداد رنگی و سایر ملزومات تحصیلی نیز به مدارس محلات دوستدار کودک و طرح‌هایی نظیر «شهردار مدرسه»، «من شهردارم» و «شهید آرمان» اهدا شد.

اجرای طرح "به وقت قدردانی" در حمایت از سالمندان تنها و نیازمند منطقه 15

وی همچنین از اجرای طرح "به وقت قدردانی" در راستای تکریم سالمندان تنها و نیازمند منطقه 15 خبر داد.

مالمیر با اشاره به اهمیت ویژه سالمندان به‌عنوان گنجینه‌های تجربه و دانایی، اعلام کرد که این طرح با هدف ارتقای منزلت سالمندان و حمایت عاطفی از آنها در حال اجراست. تاکنون از 30 نفر سالمند تنها بازدید شده و در این دیدارها، هدایایی به همراه گل و شیرینی از سوی مدیران اجتماعی نواحی و مسئولان خانه‌های سلامت به آنها تقدیم شده است.

برگزاری ویژه‌برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس در منطقه 15 با شعار "در راه فتح قله‌ایم"

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 15 از برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی به مناسبت چهل‌و‌چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار "در راه فتح قله‌ایم" خبر داد و گفت: دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین و پربارترین دوران‌های تاریخی جمهوری اسلامی ایران است که به‌عنوان نمادی از ایستادگی و مقاومت مردم در برابر تهاجم خارجی شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: ویژه‌برنامه‌های این هفته شامل تجلیل از ایثارگران و رزمندگان، پخش نواهای دوران دفاع مقدس از بلندگوهای مساجد و پایگاه‌های بسیج، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، برگزاری نمایشگاه‌های عکس، مسابقات داستان کوتاه و کتابخوانی برای کارکنان منطقه است.

مالمیر افزود: در راستای هویت‌بخشی به سیمای بصری شهر، پوسترها و بنرهای تبلیغاتی با استفاده از آموزه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تهیه و در معابر و ساختمان‌های منطقه نصب خواهند شد. همچنین ویژه‌برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس از 31 شهریور تا 7 مهرماه در سطح محلات، مساجد و قبور مطهر شهدای گمنام منطقه 15 برگزار خواهد شد.