چهارشنبه 18 مهر 1403

ایجاد اشتغال برای 60 زن سرپرست خانوار / در سال گذشته بیشترین کمک های مردمی را جذب کردیم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ایجاد اشتغال برای 60 زن سرپرست خانوار / در سال گذشته بیشترین کمک های مردمی را جذب کردیم

رضا شاهمرادی گفت: در سال گذشته موفق به ایجاد اشتغال برای 60 زن سرپرست خانوار در قالب 5 گروه همیار با فعالیت خیاطی، فرشبافی، مانتودوزی و پخت نان محلی شدیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا شاهمرادی رییس اداره بهزیستی شهرستان بیجار در گفتگو با خبرنگار کردتودی، با اشاره به فعالیت های بهزیستی اظهار داشت: بهزیستی بیجار در دو بخش دولتی و غیردولتی در حال ارائه خدمت به جامعه هدف می‌باشد.

وی افزود: مراکز تحت نظارت این اداره شامل اورژانس اجتماعی، مراکز توانبخشی، موسسات سلامت روان، مراکز مشاوره، موسسات خیریه، کمپ ترک اعتیاد و مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) است.

رییس اداره بهزیستی بیجار گفت: مراکز خدمات بهزیستی با عنوان مراکز مثبت زندگی در سال گذشته در بیجار راه‌اندازی گردید و تعداد یک هزار و 57 پرونده تحت پوشش بهزیستی جهت دریافت خدمات به این مراکز واگذار گردید و با راه اندازی این مرکز برای هشت نفر از جوانان تحصیلکرده جویای کار، شغل ایجاد شده است.

شاهمرادی عنوان کرد: یکی از مهمترین فعالیت های بهزیستی بیجار ارائه خدمات به 276 زن بدسرپرست است که در سال گذشته موفق به ایجاد اشتغال برای 60 زن سرپرست خانوار در قالب پنج گروه همیار با فعالیت خیاطی، فرشبافی، مانتودوزی و پخت نان محلی شدیم.

40 مورد خدمات سیار و مداخله در بحران فردی خانوادگی توسط بهزیستی

وی تصریح کرد: حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو و نیازمند، توزیع 556 قوطی شیرخشک در بین خانواده‌های نیازمند و پرداخت حق بیمه 119 زن سرپرست خانواراز دیگر اقدامات این اداره در طول سال گذشته است.

رییس اداره بهزیستی بیجار ار فعالیت اورژانس اجتنماعی در شهرستان بیجار خبر داد و بیان داشت: در ایام کرونایی 40 مورد خدمات سیار و مداخله در بحران های فردی و خانوادگی جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی به شهروندان ارائه کرد است.

شاهمرادی ادامه داد: ارائه خدمات به دو هزار و 90 فرد معلول تحت پوشش با معلولیت جسمی و حرکتی، ذهنی، اعصاب و روان، گفتاری، بینایی، شنوایی، ضایعه نخاعی و سالمندان می‌باشد از دیگر خدمات بهزیستی بیجار است که علاوه بر اهدای وسایل کمک توانبخشی، هزینه خدماتی همچون حق پرستاری، مناسب سازی محیط زندگی، لوازم بهداشتی و تنظیفی، ایاب و ذهاب، هزینه درمان و توانبخشی در منزل وکاشت حلزون به آنان پرداخت می‌گردد.

پذیرش 126 نفر در کمپ ترک اعتیاد

وی از برگزاری چند مرحله طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد محیط شهری با شرکت 500 نفر از شهروندان، پذیرش 126 نفر در کمپ ترک اعتیاد، پرداخت هزینه کمپ 46 نفر معتاد متجاهر، اجرای طرح آموزش پیش از ازدواج با شرکت 200 نفر از جوانان، ارجاع 183 نفر از افراد کم بضاعت به مراکز مشاوره و اجرای طرح آموزش زندگی خانواده برای 317 نفر از مادران خبر داد.

رییس اداره بهزیستی بیجار عنوان کرد: در راستای طرح پیشگیری از آسیب های فضای مجازی با ارتقاء والدین اقدام به برگزاری آموزش سواد رسانه ای برای 300 نفر از مادران داری فرزند زیر 10 سال در اام کرونایی نمودیم.

شاهمرادی تصریح کرد: اجرای خانه به خانه طرح رصد کم توانی 775 خانوار در سطح شهر بیجار، برنامه پیشگیری از تنبلی چشم یک هزار و 350 کودک زیر شش سال و برنامه غربالگری سنجش شنوایی930 نوزاد از دیگر اقدامات انجام شده است.

جذب بیش از 10 میلیارد ریال مشارکت نقدی در شهرستان بیجار

وی از جذب بیش از 10 میلیارد ریال مشارکت نقدی مردم توسط واحد مشارکت مردمی بهزیستی بیجار در طول 6 ماه گذشته خبر داد و بیان داشت: ارائه یک هزار و 500 بسته بهداشتی در ایام کرونا، توزیع 500 بسته بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان، جذب و تخصیص 4 میلیارد و 535 میلیون ریال جهت ساخت 40 واحد مسکونی محرومین با مشارکت سپاه و پرداخت یک میلیارد و 934 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به 84 نفر از افراد تحت پوشش جهت راه اندازی کسب و کار خرد و مشاغل خانگی، بازپرداخت حق بیمه این افراد جهت حمایت از اشتغال پایدار و باز پرداخت حق بیمه افراد تحت پوشش به کار گمارده شده به کارفرمایان از دیگر اقدامات بهزیستی شهرستان بیجار است.

انتهای پیام /