شنبه 29 اردیبهشت 1403

ایجاد 1556 شغل توسط زنان کارآفرین شهری و روستایی

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ایجاد 1556 شغل توسط زنان کارآفرین شهری و روستایی

معاون رئیس جمهور در امور زنانو خانواده، از معرفی 723 شغل شهری و 833 شغل روستایی در ششمین دوره طرح «انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر» خبر داد و گفت: این 1556 شغل در اثر کسب و کار زنان به وجود آمده است.

معصومه ابتکار در حاشیه مراسم ملی تقدیر از بانوان برگزیده طرح «انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر» که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن گرامیداشت ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: هفته وحدت فرصت مناسبب برای الگوگیری از شخصیت بزرگ پیامبر اسلام (ص) به عنوان اسوه حسنه و نمونه انسان کامل و متعالی است.

وی با اشاره به برگزاری ششمین دوره طرح «انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر» در سطح کشور، یادآور شد: در هر دوره 20 زن کارآفرین برتر انتخاب میشود و لذا تاکنون 120 زن کارآفرین برتر را معرفی کردیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: شرایط سخت ناشی از تحریمهای ظالمانه در کنار شیوع کرونا مشکلات زیادی را برای فعالیتهای اقتصادی و تولیدی و کسب و کارها به وجود آورده است لذا معرفی زنان کارآفرین نشاندهنده امید به آینده ایران است.

ابتکار، با بیان اینکه کار و تلاش در نهاد مردمان ما در شهر و روستا نهادینه شده است، گفت: جنگ روانی و تحریمهای اقتصادی برای ناامید کردن مردم ایران است، اما ملت دست از تلاش برنمیدارند.

وی اجرای طرح «انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر» را ذیل سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده دانست که گام موثر جهت تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: به دنبال شناسایی و معرفی زنان کارآفرین هستیم و لذا دوره هفتم طرح مذکور از 15 آبانماه جاری با مراجعه به سایت «women.gov.ir» آغاز میشود.

معاون رئیس جمهور، کارآفرینی را موجب ارتقای سطح معیشت خانوارها دانست و اضافه کرد: تسهیلات حمایتی نیز با همکاری صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون به کارآفرینان پرداخت میشود. پیگیر بیمه بانوان در حوزه تولید صنایع دستی به ویژه فرش و گلیم نیز هستیم.

ابتکار، از نهایی شدن دستورالعمل اجرایی استانداردهای مربوط به مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان استاندارد خبر داد و خاطرنشان کرد: این دستورالعمل که به استانداردسازی مشاغل خانگی کمک میکند، به زودی ابلاغ خواهد شد، زیرا درصد بالایی از مشاغل خانگی بر عهده بانوان است و لذا زنان کارآفرین میتوانند با این استانداردسازی موفقتر عمل کنند.

وی با تاکید بر لزوم شبکهسازی بازارهای مجازی و فروش آنلاین محصولات تولیدی زنان، یادآور شد: به ویژه در شرایط کرونا، نیازمند بازاریابی و فروش محصولات و خدمات به صورت آنلاین هستیم. همچنین فضای مجازی بستر خوبی برای معرفی فعالیتهای تولیدی است.

ابتکار، همچنین از معرفی 723 شغل شهری و 833 شغل روستایی در ششمین دوره طرح «انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر» خبر داد و گفت: این 1556 شغل در اثر کسب و کار زنان به وجود آمده است.

انتهای پیام