شنبه 28 مهر 1403

ایده سوپرلیگ، یوفا را مجبور کرده متحول شود / وعده مهم رئیس: 3 سال دیگر بارسا هیچ مشکلی ندارد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ایده سوپرلیگ، یوفا را مجبور کرده متحول شود / وعده مهم رئیس: 3 سال دیگر بارسا هیچ مشکلی ندارد

خوان لاپورتا، رئیس بارسا از زنده بودن ایده سوپرلیگ گفت و وعده داد باشگاه بارسلونا تا سه سال دیگر مشکلات اقتصادی را کاملا پشت سر می‌گذارد.

به گزارش "ورزش سه"، خوان لاپورتا در صحبتهای طولانی امروزش به دو مطلب اشاره کرد که توجه خاصی برانگیخته است. او از ایده جنجالی سوپرلیگ به صورت ضمنی دفاع کرد و گفت این ایده هنوز پابرجا است و از قضا سوپرلیگ بوده که یوفا را تحت فشار گذاشته تا منابع مالی بیشتری به باشگاه‌ها اختصاص بدهد.

رئیس بارسا همچنین به هواداران وعده داد که مشکلات اقتصادی بزرگ و مزمن باشگاه تا سه سال دیگر کاملا رفع شده و بارسا دیگر مشکل مالی نخواهد داشت.

لاپورتا در بخشی از صحبتهایش به سوپرلیگ اشاره کرد و گفت: "ایده هنوز پابرجا است و کارهایی در حال انجام شدن است. واقعیت این است که همین ایده است که یوفا را به حرکت وامی‌دارد. یوفا 500 میلیون یورو بیشتر بین باشگاه‌ها توزیع می‌کند. با اینکه تعداد بازی‌ها بیشتر شده ولی این به نظرم باعث بهبود اوضاع خواهد شد. عدد و رقم‌هایی که سوپرلیگ ارائه می‌دهد واقعا جذاب است. همه چیز در حال تحول است. به این تحول خوشامد بگوییم. باید منتظر باشیم و ببینیم این فرمت جدید چطور پیش می‌رود. من از فرمت جدید راضی و به خاطرش هیجان‌زده‌ام. حالا بازی‌های بیشتری داریم و می‌توانیم از فوتبال بیشتر لذت ببریم".

لاپورتا در بخش دیگری از صحبتهایش به وضعیت اقتصادی بحرانی باشگاه اشاره کرد و در پاسخ به این سوال که چقدر به عبور از این شرایط خوش‌بین است گفت: "بعید می‌دانم جایی باشد که خوش‌بینی مفرط بفروشند. ما هر کاری که انجام می‌دهیم را برای شما توضیح می‌دهیم. ما چشم‌اندازها را ارائه می‌کنیم تا همه انگیزه پیدا کنند ولی گاهی موفق می‌شوید به هدف برسید و گاهی هم موفق نمی‌شوید. این یعنی باید به کار کردن ادامه بدهید. ما به قاعده 1-1 نرسیدیم چون نمی‌خواستیم. ولی قراردادها می‌تواند بهتر بشود. باید متوجه باشید که در برخی مسائل باید رازدار بود و مسائل محرمانه را جار نزد. من آدمی نیستم که وعده‌های دهن‌پرکن بدون پشتوانه بدهم که می‌دانم انجام شدنی نیست. ما از عملکرد مدیران اجرایی باشگاه راضی هستیم. الان داریم کارهایی انجام می‌دهیم که قبلا غیرممکن به نظر می‌رسید. تا سه سال دیگر بارسا در همه زمینه‌ها همه مشکلاتش را حل می‌کند و ریکاوری‌اش کامل می‌شود".

ایده سوپرلیگ، یوفا را مجبور کرده متحول شود / وعده مهم رئیس: 3 سال دیگر بارسا هیچ مشکلی ندارد 2