پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

ایران: اسرائیل برای جنایت لبنان باید پاسخگو باشد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ایران: اسرائیل برای جنایت لبنان باید پاسخگو باشد

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل گفت: تنها چند ساعت پیش، در اقدامی تروریستی سایبری، این رژیم دستگاه‌های ارتباطی در بیروت را منفجر کرد که منجر به کشته و زخمی شدن هزاران نفر از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت شد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تسلیت‌های صمیمانه خود به خانواده بازماندگان و دولت لبنان، به‌شدت این اقدام خرابکارانه و تروریستی توسط رژیم یاغی اسرائیل را محکوم می‌کند. رژیم اسرائیل باید برای این تجاوز و جنایت فجیع پاسخگو باشد.

ایروانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از دیدگاه ما، نه‌تن‌ها باید فلسطین به‌عنوان یک عضو کامل سازمان ملل متحد پذیرفته شود، بلکه اقدامات غیرقانونی رژیم اسرائیل باید تعهد تمام اعضای سازمان ملل را برانگیزد تا طبق ماده شش منشور، عضویت این رژیم در سازمان ملل را مورد بازنگری قرار دهند.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد: با توجه به فوریت وضعیت و اهمیت پایان دادن به اشغال فلسطین و خاتمه دادن به سیاست‌ها و اقدامات آپارتایدی رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، جمهوری اسلامی ایران به نفع قطعنامه‌ای که در این خصوص تدوین شده رای خواهد داد.