سه‌شنبه 3 مهر 1403

ایران: افزایش قیمت نفت قطعی است

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ایران: افزایش قیمت نفت قطعی است

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

سوم مهر 1354؛ ایران: افزایش قیمت نفت قطعی است

کنفرانس اوپک در بین انتظار شدید غرب به کار خود ادامه می‌دهد، پیش بینی می شود عصر امروز یا صبح فردا تصمیم نهایی اوپک در مورد میزان افزایش قیمت نفت اعلام گردد. در حال حاضر میزان افزایش 2 تا 4 دلار به اجلاسیه اوپک پیشنهاد شد، اما تصمیم اوپک ممکن است رقم دیگری باشد.

کنفرانس جدید اوپک هنگامی گشایش یافته است که به نظر می‌رسد حصول افزایش جدیدی در قیمت نفت خام قطعی است.

اطلاعاتی که از منابع نزدیک به دبیرخانه اوپک در وین به دست آمده است، حاکی است که وزیران 13 کشور عضو این سازمان اکنون چندین طرح و پیشنهاد برای تصحیح قیمت نفت در برابر خود دارند که در آنها حدود افزایش قیمت نفت خام از 5 درصد تا 10 درصد و حتی 15 درصد توصیه شده است.

خبرگزاری فرانسه نوشته است که در جلسات روز چهارشنبه کنفرانس اوپک اساسی ترین سخنان به وسیله جمشید آموزگار، وزیر کشور عنوان گردیده.

وی مخالفت خود را با تثبیت قیمت نفت اعلام کرد: آموزگار گوشزد کرد که اگر تحولات اقتصادی جهان طی ماه گذشته در نظر گرفته شود، درخواهیم یافت که هیچ دلیلی برای توجیه تثبیت مجدد قیمت نفت وجود ندارد.

عبدالسلام، وزیر صنعت الجزایر اظهار کرد که کشور وی طرفدار افزایش منطقی در قیمت نفت است.

آموزگار فاش کرد که کارشناسان اقتصادی اوپک توصیه کرده اند که 42 تا 78 درصد بر قیمت نفت افزوده شود، ولی ایران طرفدار تعادل است.

سوم مهر 1374؛ هیات اقتصادی - سیاسی ارمنستان وارد تهران شد

وزیر صنایع جمهوری ارمنستان به دعوت وزارت معادن و فلزات در راس یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.

این هیات طی اقامت یک هفته‌ای خود از واحدهای صنعتی جمهوری اسلامی ایران نظیر پتروشیمی و آلومینیوم اراک، طلای موته و مس سرچشمه دیدار خواهد کرد.

سوم مهر 1384؛ دفتر شرکت گلدکوئیست در ایران پلمب شد

دفتر شرکت گلدکوئیست در ایران به دستور مقامات قضایی و توسط مرکز عملیاتی دادستانی تهران پلمب و دستور فیلتر شدن تمامی سایت‌های این شرکت نیز به مخابرات داده شد.

قاضی حمیدرضا طائفی، رئیس شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت ضمن هشدار به افرادی که به نوعی با این شبکه در ارتباط هستند، افزود: به تمامی افرادی که به نوعی با این شبکه غیرقانونی در ارتباط هستند، هشدار داده می‌شود که بلافاصله از طریق ایمیل تقاضای انصراف و مسدود کردن TC خود را به شرکت اعلام کنند تا در صورت دستگیری مجازات شوند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید