جمعه 20 مهر 1403

ایران به تلاش‌های خود برای تحقق صلح و ثبات در منطقه ادامه خواهد داد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ایران به تلاش‌های خود برای تحقق صلح و ثبات در منطقه ادامه خواهد داد

امیر عبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای سوری به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (دوشنبه) نهم مرداد ماه در محل وزارت امور خارجه میزبان «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه بود، بعد از دیدار و گفتگو با همتای خود در نشست خبری مشترک حضور یافت.

براساس اعلام سفارت ایران در دمشق سفر هیأت سوریه به تهران به منظور پیگیری مصوبات سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

حسین امیرعبداللهیان در این نشست خبری به تشریح رایزنی‌های انجام شده در دیدارش با همتای سوری پرداخت.

وی در ابتدای این نشست خبری ضمن خیرمقدم به فیصل المقداد عنوان کرد: در جریان سفر هیات سوری به ایران دو تن از اعضای کابینه یعنی وزیر محترم ارتباطات و اقتصادی سوریه هم حضور دارند و همزمان با گفت و و با وزیر محترم خارجه نشست وزیر راه و شهرسازی با همتای سوری خود را شاهد هستیم. در گفتگو‌های امروز پیگیری توافقات انجام شده در سفر رئیس جمهور به دمشق در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تشکیل شرکت مشترک بیمه، توافق برای معاملات تجاری با پول ملی دو کشور و آغاز سفر زوار ایرانی به سوریه با روش و توجیه اقتصادی تا هموطنان ما بتوانند با سهولت به دمشق دسترسی یابند. تقویت بخش خصوصی و افزایش پرواز‌ها بین دو کشور و حذف تعرفه‌های تجاری با هدف افزایش تبادلات تجاری از جمله موضوعات پیشرفت کرده فی مابین تهران و دمشق است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی