چهارشنبه 13 تیر 1403

ایران شکایت خود علیه رسانه‌های مروج تروریسم را تسلیم مراجع بین المللی می‌کند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ایران شکایت خود علیه رسانه‌های مروج تروریسم را تسلیم مراجع بین المللی می‌کند

اسماعیلی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق وزارت امور خارجه شکایت های حقوقی علیه این رسانه های معاند را تسلیم مراجع بین المللی می کند.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاحیه هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه که ظهر امروز دوشنبه دوم آبان‌ماه برگزار شد، گفت: دولت استکباری آمریکا همواره تروریسم رسانه‌ای را دنبال می‌کند. آمریکا با تحریف رسانه‌ای به دنبال وارونه نشان دادن وقایع و به انحراف کشیدن اذهان است که نمونه آن را در حوادث اخیر ایران مشاهده کردیم.

وی با اشاره به اینکه کار رسانه‌های معاند از دروغ پراکنی فراتر رفته است و آموزش و ترویج خشونت و تروریسم را دستور کار قرار داده، گفت: در خصوص اینگونه اقدامات رسانه‌های معاند به طور حتم پیگرد حقوقی و کیفری خواهیم کرد.

اسماعیلی ادامه داد: قواعد جهانی باید علیه رسانه‌هایی که عملا جنگ نظامی را آموزش می‌دهند و به دنبال ایجاد تروریسم هستند اعمال شود و در این خصوص به سازمان‌های مسئول شکایت خواهیم کرد، مقدمات آن انجام شده و پیگرد حقوقی و کیفری خواهیم کرد.

گفتنی است، «اوآنا» (OANA) نام اختصاری The Organization of Asia-Pacific News Agencies است که در 22 دسامبر سال 1961 (1 دی 1340) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشور‌های این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد.

در حال حاضر 43 خبرگزاری از 35 کشور قاره آسیا و اقیانوسیه در این سازمان عضویت دارند و جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که سه خبرگزاری آن شامل ایرنا، فارس و مهر در اوآنا عضو هستند.

ایرنا در اجلاسیه تهران به مدت 3 سال ریاست این اتحادیه را برعهده خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سایر حوزه ها