دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بزرگ‌ترین جامعه آماری کشور را حوزه صنایع فرهنگی و نرم دانست و گفت: در این راستا نیاز است تا فرهنگ نوآوری و فناوری در گروه‌های مختلف جامعه ورود پیدا کند.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تایید انتخاب 10 نفر از روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - فناوران یک شرکت دانش بنیان ایرانی با طراحی و ساخت دستگاهی برای بررسی و آنالیز توزیع فشار در کف پا، نیاز حوزه سلامت، ورزش و تربیت بدنی به این دستگاه را تامین کردند.

تهران - ایرنا - جاماندگان از نام‌نویسی برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری 1403، امروز و فردا (29 و 30 فروردین) فرصت دارند برای شرکت در این آزمون نام‌نویسی کنند.

تهران - ایرنا - یک گروه بین‌المللی از محققان پس از سه سال تحقیقات گسترده اولین «نمایه جرایم سایبری» جهانی برای رده‌بندی کشورها از لحاظ سطح تهدید جرایم سایبری را تهیه کرد.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با تولید نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی تحولی در زمینه بررسی تصاویر دوربین‌های نظارتی ایجاد کرد.

تهران - ایرنا - ستاره‌شناسان پُرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای که تاکنون در کهکشان راه شیری کشف شده است را شناسایی کردند.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه تهران موفق به شناسایی و ارزیابی کارایی مایع و جامد حاصل از پیرولیز برگ نخل خرما برای کاربری در کشاورزی شدند.

تهران - ایرنا - برنامه ناسا برای آوردن نمونه‌هایی از سیاره مریخ به زمین به تعویق افتاد تا یک راه سریع‌تر و ارزان‌تر برای این کار ارائه کند.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر «محمد دوستار» را به عنوان «سرپرست دانشگاه گیلان» منصوب کرد.

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری از امروز (سه‌شنبه) از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل مشاهده است.

تهران - ایرنا - رییس بنیاد ملی علم ایران از افزایش سقف حمایت‌های این بنیاد از 180 میلیون تومان به 4.5 میلیارد تومان خبر داد و گفت: از مجموع سه هزار و 285 طرح دریافتی، هزار و 122 طرح مصوب و مشمول حمایت شد.

تهران - ایرنا - محققان با کمک نانومواد موفق به ارایه روشی ساده تر برای درمان بیماران مبتلا به ام اس شدند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح برنامه‌های این دفتر برای تحقق شعار سال 1403 از شرکت حدود هزار نفر از اعضای هیات علمی در فرصت مطالعاتی جامعه و صنعت خبر داد.

تهران - ایرنا - متخصصان یک شرکت خلاق موفق به ساخت میز آزمایشگاه سیار برای استفاده در مدارس مناطق روستایی و کم برخوردار شدند.

تهران - ایرنا - فناوران یک شرکت دانش‌بنیان که در زمینه تولید انواع تجهیزات مصرف آب و گاز فعالیت می‌کنند، موفق شدند کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب را در داخل کشور بومی سازی و تولید کنند.